بازیکن لیورپول در حال قلیان کشیدن + عکس
"رحیم استرلینگ"، بازیکن لیورپول با حواشی بیگانه نیست، اما اخیراً عکسی از او در حال استعمال قلیان منتشر شده است.

در عکسی که توسط "ساندی میرور" منتشر شد، این بازیکن 20 ساله در حالی که قلیان می کشید، دیده می شود. "استرلینگ"(Sterling) تابستان 2014 با قراردادی به ارزش هفته ای 100 هزار پوند به آنفیلد رفت.

این عکس "استرلینگ" به طور قابل ملاحظه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد. گفته می شود یک بار استعمال قلیان معادل کشیدن 200 نخ سیگار است.

رحیم استرلینگ در حال قلیان کشیدنرحیم استرلینگ در حال قلیان کشیدن

یک متخصص قلب بریتانیایی در این باره می گوید: «قلیان مانند سیگار حاوی نیکوتین، مونوکسید کربن و فلزات سنگین مانند آرسنیک و سرب است». با این حال، "استرلینگ" نخستین بازیکن انگلیسی نیست که در چنین وضعی مشاهده می شود.

"جک ویلشر"(Jack Wilshere) به دلیل سیگار کشیدن، 15 ماه درگیر بود. زمانی که عکس او در حال سیگار کشیدن منتشر شد، وی دوران استراحت و نقاهت پس از عمل جراح روی قوزک پایش را می گذراند.

جک ویلشرجک ویلشر

"آرسن ونگر"(Arsène Wenger)، مربی توپچی های لندن از این اتفاق به شدت انتقاد کرد، به اعتقاد او این مواد حاوی مقادیر بسیار زیادی عوامل زیان آور و آسیب رسان است. مرد فرانسوی در این باره گفت: «من به وضوح با چنین رفتارهایی مخالف هستم».

وی ادامه داد: «زمانی که شما بازیکن فوتبال هستند، و باید بدانید چه کارهایی به سلامت تان آسیب می زند. زمانی نیز که از خانه خارج می شوید، باید بدانید که استعمال دخانیات تا چه حد برای تان خطرناک است».


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ