مطهری: هاشمی رفسنجانی باید هافبک بازیساز باشد
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین حمله ای که در این سال ها داشتم در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بود.

علی مطهری پیرامون صحبت های یکی از منتقدان سیاسی درباره ارنج تیم ملی فراجناحی صحبت کرد. نماینده مردم تهران البته به یکی از پیشنهادهای صادق زیباکلام در ارتباط با قراردادن یکی از بزرگترین سیاسیون ایران درون دروازه تیم ملی فراجناحی ایراد گرفت و از خاطره بهترین حمله سیاسی اش هم صحبت کرد.

متن کامل اظهارات مطهری در ادامه می آید:

* در تیتر یکی از روزنامه های ورزشی از قول صادق زیباکلام آمده که در ترکیب یازده نفره تیم ملی فراجناحی علی مطهری باید در خط حمله بازی کند. دلیل این نوع ارنج را چه می دانید؟

- نمی دانم دقیقا منظورش چه بوده اما فکر می کنم که به دلیل حالت تهاجمی که من در عالم سیاست داشته و دارم، زیباکلام ترجیح داده مرا در خط حمله قرار دهد.

* خودتان هم اهل فوتبال هستید؟

- بله. اتفاقا در دوره اخیر مسابقات فوتبال داخل مجلس من هم عضو این تیم بوده ام اما قاعدتا درباره سوال قبلی تان باید بگویم که حتما منظور زیباکلام سیاسی بوده است.

* ظاهرا خوب هم گل می زنید که شما را در خط حمله گذاشته اند.

- البته برخی از دوستان اصولگرای ما می گویند که مطهری گل به خودی می زند. دلیلش این است چون گاهی علیه آنها انتقاد می کنم این حرف ها را می زنند. نقل همان ماجرای 'مارادونا را ول کن و غضنفر را بچسب' است.

* یعنی مطهری غضنفر است؟

- از نظر بعضی از دوستان اینگونه است. چون به نفع رقیب شان حرف می زنیم می گویند که شما گل به خودی می زنید.

* آخرین حمله تان در پیکان خط حمله تیم سیاسیون به چه کسی یا چه جناحی بود؟ در حمایت از چه بخشی و به چه کسی حمله کردید؟

- (پس از مکث نسبتا طولانی) در حال حاضر در صحن مجلس هستم و نمی توانم ذهنم را متمرکز کنم...

* ... پس بهترین گلی که زدید کدام بود؟

- منظورتان بهترین گل سیاسی ام است؟

* بله. بهترین حمله یا گلی که در این سال ها داشتید کدام بود؟

- بهترین گلم شاید همان سوالی بود که از رئیس جمهور در دوره دولت قبل مطرح کردیم. این برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی انجام شد و در واقع آن تابو شکست که راه باز شود تا این کار راحت تر صورت بگیرد. البته پس از آن آئین نامه مجلس را هم اصلاح کردیم و حالا کارآمدتر شده است.

* درباره موضوع سوال توضیح می دهید؟

- موضوع سوال از رئیس جمهور همان ده پرسشی بود که از ایشان مطرح کردیم. هم سوالات اقتصادی، هم سیاسی و هم فرهنگی. بالاخره برای اولین بار بود که رئیس جمهور به مجلس می آمد تا پاسخگو باشد. اما پس از آن برای اولین بار آئین نامه را هم اصلاح کردیم تا در نهایت پرسش از رئیس جمهور منجر به رای گیری در مجلس بشود.

* قبلا این گونه نبود؟

- خیر. قبلا رئیس جمهور فقط می آمد پاسخ می داد و می رفت. اما حالا و در آئین نامه جدید شرایط به این گونه نیست. اگر بنا باشد که دوباره رئیس جمهور به مجلس بیاید و به سوالات پاسخ دهد این بار رای گیری درباره اش انجام خواهد شد و  این می تواند موثر باشد. در واقع می تواند آثار بیشتری داشته باشد.

* زیباکلام در تیم ملی فراجناحی هاشمی رفسنجانی را درون دروازه قرار داده. نظر شما چیست؟

- فکر می کنم ایشان باید به عنوان بازیساز وسط زمین باشد. او می تواند یک هافبک باشد.

* یعنی اگر مربی چنین تیمی بودید رفسنجانی را در میانه زمین به کار می گرفتید؟

- بله. هاشمی رفسنجانی آدم فکوری است و باید از او به عنوان پلی میکر استفاده شود چون با فکرش می تواند به خوبی بازیسازی کند.

* از قهرمانی تیم فوتسال بانوان خوشحال شدید؟

- البته که خوشحال شدیم. جا دارد این موفقیت را به همه بانوان کشورمان تبریک بگوییم.

* قرار نیست به ورزش بانوان در کشور توجه بیشتری شود؟

- اجازه بدهید در این باره فعلا صحبت نکنم. بعدا در این خصوص حرف خواهم زد.

* پیگیر اخبار تیم ملی فوتبال هستید؟

- بله. بیشتر بازی های این تیم را دیده ام. به تازگی هند و گوام را شکست دادیم و چند روز دیگر با عمان بازی داریم. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی آینده حضور پیدا کند و عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

* از موضوع برکناری قضات شاغل در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خبر دارید؟

- در جریان این موضوع نیستم. بنابراین نمی توانم اظهارنظری در این باره کنم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir