جزئیات جدید از تجاوز ورزشکار سرشناس به دختر جوان
محکومیت یکی از ورزشکاران کشور به شلاق و تبعید، ابهاماتی را درباره چگونگی حضور وی در اردوهای ورزشی و حتی المپیک به وجود آورده است.

حکم تبعید و شلاق یکی از ورزشکاران کشور که با شکایت دختر جوانی مبنی بر آزار و اذیت، محکوم شده بود، از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد. این دختر جوان در جلسات دادگاه مدعی شده بود ابتدا قرار بود با این ورزشکار ازدواج کنم اما مسابقات و مشغله‌های ورزشی او مجبورم کرد در تصمیم خود تجدیدنظر کنم و در نهایت رابطه‌ام را با او قطع کردم. مدتی بعد از قطع ارتباط، او مرا به جشن تولدی دعوت کرد که وقتی به آنجا رفتم، متوجه شدم غیر از خودش و دوستش شخص دیگری حضور ندارد.

با شکایت این دختر در دادگاه کیفری، رسیدگی به اتهامات این ورزشکار و دوستش آغاز شد و در نهایت این ورزشکار به تحمل 100 ضربه شلاق و یک سال تبعید به مناطق دور افتاده کشور محکوم شد.

بعد از تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، این سوال در ذهن افراد مرتبط در رشته تخصصی این ورزشکار پیش آمد که آیا محکومیت وی به تبعید می‌تواند مانعی برای حضور در اردوهای ورزشی و حتی حضور احتمالی در المپیک باشد یا خیر.

وکیل مدافع این ورزشکار در پاسخ به این سوال که آیا این فرد برای حضور در اردوها و مسابقات ورزشی با محدودیت یا ممنوعیت روبه‌رو خواهد شد گفت: نخیر، موکل بنده ضامن دارد و ممنوع الخروج نیست. قبلا هم برای مسابقات از کشور خارج شده بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم، با اعاده دادرسی این ورزشکار را از اجرای این حکم نجات دهیم، درباره اینکه اگر قرار باشد حکم تبعید اجرا شود، آیا حضور وی در اردوهای مختلف داخلی و خارجی، نافی اجرای حکم نیست؟ گفت: از نظر قانونی بله اما در موارد عادی نیز مانند زندان، می‌تواند از مرخصی استفاده کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir