تصویری از گزارشگر معروف ایران در کنار همسرش
مزدک میرزایی در چند سال اخیر ازدواج کرده و متاهل است.

مزدک میرزایی در کنار همسرش:

مزدک میرزایی متولد 26 شهریور 1349 در تهران، گزارشگر فوتبال است. فارغ التحصیل کارشناسی صنایع چوب از دانشگاه آزاد کرج است. پدرش کارگردان تلویزیونی بوده و فوتیال را تمام عشق خود می داند؛ او قبلا فوتبالیست بوده است.

فعالیتش را از سال 1376 در صدا و سیما با معرفی پدرش شروع کرد. اولین گزارش مسابقه بین تیم های نانت(FC Nantes) و موناکو(AS Monaco) را به مدت 10 دقیقه در کنار جواد خیابانی قسمت هایی را گزارش کرد و سپس بعد از مدتی به جمع گزارشگران فوتبال ورزش سه پیوست.

عکس مزدک میرزایی در کنار همسرشعکس مزدک میرزایی در کنار همسرش

در طول اجرا 12 ساله برنامه نود در دو قسمت از برنامه در نبود عادل فردوسی پور عهده دار اجرا این برنامه پر طرفدار شد. از دیگر حواشی مزدک در طول حضور در اجرا می‌ توان به حواشی اشاره کرد که محمد مایلی کهن برایش ایجاد می‌کرد که منجر به دفاع عادل فردوسی پور از وی در مقابل مایلی کهن در برنامه نود گردید. همچنین پرویز مظلومی مربی وقت استقلال در سال 89 مزدک را به طرفداری از تیم پرسپولیس در طول پخش بازی‌های این تیم متهم کرد.

مزدک شباهت زیادی به نیکلاس کیج(Nicolas Cage) کارگردان و بازیگر مشهور آمریکایی دارد. او در روزنامه های جام جم و سایت خبر آنلاین معمولا نویسنده گزارش لیگ قهرمانان اروپا و ترجمه مقالات ورزشی مجلات اروپایی را برعهده دارد اما مطمئنا این سورپرایز بزرگ، شغل دوم و پرماجرای هم دارد.

مدرسه فوتبال و آموزش فوتبال از شغل دوم او یاد می شود، دوره مربیگری C و D را پشت سر گذاشته و با توجه به کلاس هایی که در کرج برگزار شد، مدرک آن را هم دریافت کرده است. او در این مدرسه فوتبال علاوه بر شاگردان زیادی که دارد، فرزندان علی کریمی نیز زیر نظر او در این آموزشگاه به تعلیم پایه ای فوتبال می پردازند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:vakilemelat.ir