برای اولین بار در تاریخ جایزه توپ طلا
دیروز بعدازظهر تصویری ناواضح از روی جلد مجله فرانس فوتبال در شبکه های اجتماعی مثل توییتر منتشر شد که بلافاصله در روزنامه های مهم دنیا و وب سایت های خبری بازنشر شد.

 

تصویر کریستیانو رونالدو روی جلد فرانس فوتبال

به گزارش ورزش سه، این تصویر کریستیانو رونالدو برنده جایزه توپ طلایی 2016 را روی جلد فرانس فوتبال نشان می داد.تصویری که شب و بعد از برنده شدن رونالدو و انتشار جلد شماره امروز فرانس فوتبال مشخص شد مربوط به همین شماره ویژه است. فرانس فوتبال یک هفته نامه فرانسویی است که از دهه 1950 بنابر یک سنت سالیانه بهترین فوتبالیست سال را انتخاب می کند. این جایزه مهمترین جایزه فردی ورزشی در سراسر دنیا به شمار می آید که البته از سال 1991 و حضور فیفا در انتخاب سالیانه بهترین بازیکن سال در ژانویه، اندکی تحت تاثیر این رویداد مشابه قرار گرفت.

57399884.jpg

فرانس فوتبال و فیفا بعدها به دلیل تاثیر منفی این کار مشابه قراردادی را با هم منعقد کردند و جایزه را به طور مشترک به برنده بهترین بازیکن سال اهدا کردند. اما امسال این همکاری به پایان رسید تا دوباره هر یک از این دو نهاد انتخاب کننده به روش خود دست به انتخاب مرد برتر سال بزنند. اما فرانس فوتبال بدون فیفا امسال مراسم کم زرق و برق تری به نسبت گذشته داشت. این اولین بار بود که برنده جایزه به دلیل درگیری در یک رویداد ورزشی از حضور در مراسم نهایی خودداری کرد. همچنین نفر دوم هم ترجیح داد در سفر به قطر تیم بارسلونا را همراهی کند تا این مراسم خالی از ستاره باشد. این در حالی است که در سال های گذشته همه بازیکنان برتر دنیا در مراسم بهترین های سال حضور می یافتند و به اعتبار جایزه می افزودند.

جایزه امسال اما بنابه همین دلایل و سپس لو رفتن جلد فرانس فوتبال که خود یک اتفاق بی سابقه محسوب می شود گرمای کمتری داشت و در صورت تکرار از اعتبار این جایزهه کاسته خواهد شد. اینکه جلد مجله فرانس فوتبال چگونه لو رفت موضوع بسیار مهمی است؛ اما قطعا به بیتعهدی یکی از اعضای تحریریه، گرافیست ها یا چاپخانه این مجله مربوط می شود. اگر فرانس فوتبال در سال های گذشته توانسته بود تعلیق لازمه این جایزه را تا لحظه اعلام برنده حفظ کند، امسال این اتفاق رخ نداد تا خیلی ها بابت تعقیب نکردن مراسم به طور زنده احساس ناخوشایندی پیدا نکنند چون انتهای داستان مشخص بود.

 

منبع: ورزش سه