حراج پیراهن تاریخی کلینزمن در خندوانه
ملی پوش سابق فوتبال ایران در اقدامی پسندیده و ارزشمند قصد دارد پیراهنی که از اسطوره آلمان گرفته بود را به نفع بچه‌های سرطانی موسسه محک به حراج بگذارد.

 خاطره جالب مهرداد میناوند از علی پروین در خندوانه

مهرداد میناوند که در جام جهانی 1998 فرانسه جزء بازیکنان تیم ملی ایران بود، پس از شکست 2 بر صفر ایران مقابل آلمان و حذف در آخرین مسابقه مرحله گروهی به سمت یورگن کلینزمن زننده گل دوم آلمان رفت و پیراهن او را گرفت که تاکنون هم آن را نگه داشته است. میناوند که دو روز پیش در ضبط برنامه خندوانه شبکه نسیم حضور پیدا کرده بود، پیراهن شماره 18 تاریخی کلینزمن که به ایران گل زده بود را در این برنامه و به نفع بچه‌های سرطانی موسسه خیریه محک به حراج گذاشت.

لازم به ذکر است، این برنامه خندوانه ساعت 23 امشب پخش می‌شود.

 

************************************************

پرتاب 78 میلیون تومانی بازیکن سابق فوتبال!

شب گذشته رامبد جوان با میزبانی از مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مهمان خانه های مردم شد. کارگردان «خندوانه» در ابتدای این برنامه با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی گفت: فضای مجازی و این موبایل‌ها بلای دست شده‌اند و این روزها گاهی شاهد فیلم ها و تصاویری هستیم که هم خوشایند و هم ناراحت کننده است. 

وی ادامه داد: در مواقعی این فیلم گرفتن‌ها باعث اطلاع رسانی شده و اتفاق خوبی است، اما بعضی اوقات صحبت‌ها و فیلم‌هایی که منتشر می شود، نمایشی از بیماری افراد است و بسیار ناراحت کننده است. 

جوان بعد از یک رفت و برگشت رسانه‌ای، با اشاره به آغاز سال2017 ، سال نو میلادی را به همه هموطنان بخصوص مسیحیان تبریک گفت. 

شب گذشته برنامه «خندوانه» سوای میزبانی از بازیکن تیم ملی ایران، در بین مهمانان میزبان سوسن پرور بود که در نقش پیرزن میان مهمانان در استودیو نشسته بود و گفتگویی کوتاه با جوان داشت. 

شاید بتوان گفت با اضافه شدن کمدین‌ها و همچنین حضور بازیگران طنز، جوان در حال تدارک بخش‌های جدید و اتفاقات نو برای مخاطبان است. 

جوان در ادامه صحبت‌های خود با محوریت فضای مجازی، درخصوص خبر منتشر شده از گورخواب‌های شهری گفت: در این مدت اخیر عکس و خبرهایی مبنی بر اینکه عده‌ای شبها را در گورها سپری می کنند منتشر شده. امیدوارم با انتشار این عکس هم منِ نوعی و هم مسئولین و مردم برای پیگیری و ساماندهی به این اتفاق رسیدگی کنیم. 

 مجری خندوانه در ادامه برنامه از مهرداد میناوند دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و از او در خصوص فعالیتهای اخیر و دنیای فوتبال جویا شد. 

میناوند در ابتدا با ابراز خوشحالی خود نسبت به حضورش در برنامه خندوانه درخصوص فعالیت های اخیرش بیان کرد: پیش از این مربیگری می کردم و فعلا تا زمانی که فعالیت در تیمی جدید را شروع کنم، بیکار هستم. 

وی ادامه داد: بازیکن بودن با مربیگری دو شغل مختلف است. مربیگری عالم خودش را دارد و وقتی در کنار زمین می‌نشینی سختی و حرص خوردن های خودش را دارد. بازیکن سابق تیم پیروزی در خصوص دنیای فوتبال گفت: ما هیچ وقت فوتبال را نمی‌توانیم پاک کنیم، اما گاهی می شود با همکاری فدراسیون و کمیته اخلاقی تمیزش کرد. این حقیقتی است که در پشت پرده فوتبال اتفاقی رخ میدهد که اصلا خوشایند نیست. 

میناوند با بیان خاطره‌ای از کودکی خود به وفاداری و علاقه خود به علی پروین و تیم پرسپولیس اشاره داشت. 

در ادامه ضمن ابراز ارادت به علی پروین، خاطره‌ای از او تعریف کرد. وی گفت: ما (پرسپولیس) با القادسیه کویت بازی داشتیم، من از بقیه شنیدم که علی آقا کنار زمین مدام به خردبین می‌گفت ماشاالله (با لحن خاص علی پروین ماچالا) این میناوند چقدر خوب می‌دود و مربی القادسیه اسمش «ماچادو» بود و تا علی‌آقا می‌گفت ماشاالله (ماچالا)، ماچادو فکر می‌کرد که او را صدا می‌کند و مدام به نیمکت ما می‌آمد و خلاصه تمرکزش را از دست داد و ما با پنج گل بردیم.»

وی پیرامون خوانندگی خود اظهار داشت: من خوانندگی کردم اما هیچ وقت میناوند خواننده نبودم و دوست نداشتم بعدها من را به خاطر دو قطعه موسیقی خواننده صدا کنند. آواز خواندن را دوست دارم اما علاقه‌ام به فوتبال است و خواننده حرفه ای نیستم. 

در ادامه این گفتگو، میناوند با بیان خاطره‌ای از علی پروین با صدا و لحن این بازیکن پیشکسوت از او دعوت کرد تا به خندوانه بیاید. 

 میناوند سپس بعد از اجرای بخش‌های مختلف برنامه خندوانه اعلام کرد که 64 میلیون تومان از جایزه پرتاب دارت خودش را به شرط برنده شدن، درخدمت کار خیر بگیرد و با مزایده گذاشتن پیراهن کلینزمن بازیکن تیم آلمان برای کودکان بیمار، بخصوص کودکان سرطانی آرزوی سلامتی کرد و قول همکاری و کمک داد. جالب اینجاست که پرتاب میناوند درست به نقطه مرکزی سیبل خورد و 78 میلیون تومان را برنده شد!

وی سپس با ثبت لبخند 10 ثانیه‌ای خود تاکید کرد: من هیچ وقت جمله رامبد جوان را درباره قضاوت یادم نمی رود. خواهش می کنم به خودمان اجازه ندهیم که به راحتی همدیگر را قضاوت کنیم. 

میناوند در پایان خاطر نشان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که همسایگانمان، سوریه، ترکیه و عراق درگیر جنگ با دشمنان هستند و ما امروز اگر در آرامش سپری می کنیم، مدیون آدم هایی هستیم که زندگی خود را رها کردند و جانشان را فدای اسلام و این آب و خاک می‌کنند. در همین خصوص با آقای طاهری مدیر تیم پیروزی صحبت کردم تا یک روز با بچه های شهدای مدافع حرم سر تمرین تیم جمع شویم و با همراهی بازیکن ها عکس بیاندازیم و بازی کنیم. 

رامبد جوان برنامه را با آرزوی سلامتی و روزهای خوش برای مردم ایران به پایان برد و حدیثی از امام صادق(ع) را نقل کرد: «اگر انسانی، انسان دیگری را به خاطر گناهش سرزنش کند، نمیرد تا روزی که خود دچار آن گناه شود. 

 

 

گزارش از محدثه نعمتی

 

منبع: ورزش سه