شوخی فردوسی پور را الکی الکی جنجالی کردند
احتمالا عادل فردوسی پور فکر نمی کرد به «نژادپرستی» متهم شود. او که قبلا در برنامه «نود» درباره توهین برخی از بازیکنان و مربیان فوتبال نظیر فیروز کریمی به بازیکنان سیاه پوست موضع منفی گرفته بود، این روزها مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

هرجای دنیا بود، فردوسی‌پور به دلیل نژادپرستی باید استعفا می‌داد!

عادل فردوسی پور در آخرین برنامه «نود» گادوین منشا بازیکن نیجریه ای تیم فوتبال پیکان را به این برنامه دعوت کرد و به گفت وگو با او پرداخت. او در میانه این مصاحبه با مقایسه رنگ پوست خود با منشا، با او شوخی کرد. در فضای مجازی عده‌ای این شوخی را «نژادپرستانه» دانستند و خواستار عذرخواهی او شدند. سایت رجا نیوز به بهانه این مصاحبه به انتقاد از فردوسی پور پرداخته و تلویحا خواستار استعفای او از اجرای برنامه «نود» شده است!

احتمالا عادل فردوسی پور فکر نمی کرد به «نژادپرستی» متهم شود. او که قبلا در برنامه «نود» درباره توهین برخی از بازیکنان و مربیان فوتبال نظیر فیروز کریمی به بازیکنان سیاه پوست موضع منفی گرفته بود، این روزها مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. آنها معتقدند که برخی از جملاتی که فردوسی پور در مصاحبه با گادوین منشا مطرح کرد، نژاد پرستانه بوده است.

اما سایت اصولگرای «رجا نیوز» که پیش تر هم انتقاداتی را به مجری برنامه «نود» وارد کرده بود، از جوی که علیه فردوسی پور در برخی شبکه های اجتماعی به وجود آمده، استفاده کرده و مطلب تند و تیزی را در مورد نحوه اجرای او به نگارش درآورده. رجا نیوز در ابتدای مطلب خود نوشته است: «مدت هاست که مخاطبین برنامه «نود» به حاشیه های فردوسی پور عادت کرده اند. اتفاقاتی ظاهراً خود این مجری- تهیه کننده برنامه هم فهیمده که اگر نباشند نود این سال ها کسل کننده تر از آن است که بتواند مخاطبی را جذب کند.این حواشی گاهی اظهار نظر در مورد هر مسئله ای جز فوتبال در این برنامه کاملاً تخصصی است و گاهی هم انجام رفتار هایی در برنامه است که هیچ عقل سلیمی نمی تواند ان ها را توجیح کند »

این سایت در ادامه می نویسد: «نمونه این رفتار ها در برنامه این هفته «نود» اتفاق افتاد و تماشاگران این برنامه را حیرت زده کرد. زمانی که فردوسی پور بر سر رنگ پوست و راضی بودن از آن با «گادوین منشا» بازیکن سیاه پوست تیم پیکان کل کل کرد. این مسئله واکنش فراوانی را از سوی کاربران فضای مجازی را در شبکه های اجتماعی مختلف در پی داشت و باعث شد فردوسی پور متهم به انجام رفتار نژاد پرستانه شود »

رجا نیوز همچنین با اشاره به برخی از اصلاحات عادل فردوسی پور و صحبت های او پس از حادثه ساختمان پلاسکو که از واژه داغ آن روزها که استعفای شهردار تهران بود، استفاده کرده و این گونه به عادل فردوسی پور حمله می کند: «فردوسی پور اصطلاح جالبی دارد که بارها به دلایل مختلف از آن استفاده و تلاش کرده تا آن را به عنوان یک پیشنهاد سازنده بیان کند. «هر جای دنیا این اتفاق می افتاد ... » اکنون این پرسش مطرح است که به نظر سازنده برنامه نود اگر این شوخی نژادپرستانه در هرجای دنیا اتفاق می افتاد چند نفر استعفا می دادند و برای مجری برنامه چه توبیخ هایی در نظر گرفته می شد »

این رسانه همچنین انتقادات خود را شامل حال مدیران شبکه سه هم می کند و می نویسد که رفتار «نژاد پرستانه» عادل فردوسی پور دامن مدیران سیما را خواهم گرفت: «مدیران شبکه سه تا کنون به خیال خود با سکوت خبری سعی در انکار و توجیه این اتفاق داشتند اما اگر اندکی آگاهی در مورد مدیریت در رسانه وجود داشته باشد به زودی خواهند فهمید که این رفتار نژادپرستانه دامن آن ها را هم خواهد گرفت و در کارنامه کاری‌شان نوشته می شود. اگر چه سابقه رفتار های این چنینی فردوسی پور و عدم واکنش مدیران سیما و شبکه سه نشان می دهد که خیلی نباید به رقم خوردن اتفاق ویژه ای امیدوار بود و برنامه «نود» همچنان بدون کم ترین تغییر در رفتارهای اشتباه تیم سازنده اش ادامه خواهد یافت »

 

منبع: رجا نیوز