ماجرای عجیب پخش کردن شماره بازیکنان استقلال و پرسپولیس تلگرام
گویا پخش کردن شماره بازیکنان تیم های استقلال و پرسپولیس, باعث دردسر این بازیکنان شده است.

مزاحمت برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس

از این اتفاق‌ها فقط در فوتبال ایران میافتد... اینكه یك نفر به یكی از بازیكنان معروف استقلال زنگ بزند و به او بگوید: «داداش شما به نظرم از نظر بدنی مشكل داری. بدنسازی كنی مشكلت رفع میشود.» وقتی هم از طرف میپرسد شما؟ میگوید: «من یكی از هواداران هستم. دلم برایت سوخت زنگ زدم و گفتم كه مشكلت را حل كنی!» حالا این بماند‌؛ دقایقی بعد یكی دیگر تماس میگیرد: «آقا این چه وضع بازی كردن است. اگر این‌طوری بازی كنید، به استادیوم آمده و از خجالت‌‌تان در میآییم.» و این تماس‌ها كه ادامه دارد...

بیش از حد شدن تماس‌ها، بازیكن معروف را به فكر فرو میبرد: «چه اتفاقی افتاده كه اینقدر هوادار با من تماس میگیرد؟ شماره من را از كجا آورده‌اند؟» برای اینكه مطمئن شود روز خاصی نیست و اتفاقی نیفتاده، با همبازی‌اش تماس میگیرد و میگوید: «داداش این اتفاق برای من افتاده. هواداران زنگ میزنند...»

همبازی او میگوید: «شماره‌ات را پخش نكرده‌اند؟» برای اینكه بازیكن معروف باور كند این اتفاق افتاده، تنها چند دقیقه لازم است. در چشم به‌هم‌زدنی ناگهان سیل پیغام‌ها به سمت گوشی‌اش روانه میشود. اكثر پیغام‌ها در واتس‌آپ و تلگرام است. عده‌ای هم پیامك میدهند. انگار ترس ندارند كه شماره‌شان را بردارد و به پلیس شكایت كند. پیغام‌ها غالباً توهین‌آمیز است. الفاظ ركیك در آنها دیده میشود. بازیكن با یكی دیگر از همبازیهایش تماس میگیرد و میگوید: «چنین مشكلی برایم پیش آمده. چی كار كنم؟» بیخبر از اینكه چنین اتفاقی برای او هم رخ داده است.

همبازی‌اش هم تعریف میكند كه از صبح برای او هم پیغام‌های توهین‌آمیز زیادی رسیده است. همین‌طور میگوید یكی دیگر از بازیكنان تیم هم با مشكلی مشابه روبه‌روست و احتمالاً خطش را عوض میكند چون حجم پیغام‌ها بسیار زیاد است.

بازیكن معروف اینجا میفهمد كه دقیقاً چه اتفاقی برایش افتاده است. او پس از كنكاش و صحبت كردن با یكی از مزاحمان متوجه میشود شماره او در یك گروه تلگرامی كه هواداران تیم رقیب در آن حضور دارند، منتشر شده و در واقع كسانی كه به او پیغام میدهند و توهین میكنند، از ممبرهای همین گروه هستند.

این بازیكن برای خبرنگار ما تعریف میكند: «من دو تا خط داشتم. هر دو خط من را در این گروه تلگرامی پخش كردند. هركسی كه در این گروه عضو بود، خط من را در گروه‌های دیگر هم كه عضو بود، منتشر كرد. شما ببینید شماره من دست چند نفر افتاد. باورتان نمیشود در مدت كوتاهی هزاران هزار پیغام توهین‌آمیز در شبكه‌های اجتماعی برای من فرستادند. حتی بعضی از هواداران خودمان هم تماس میگرفتند و میگفتند در زمین باید فلان كار را كنم و فلان كار را نكنم. اصلاً تعجب كرده بودم. میگفتم این چه رفتاری است؟ به خاطر همین تصمیم گرفتم هر دو خطم را خاموش كنم و خط تازه‌ای بخرم تا بیشتر از این برایم مشكل پیش نیاید.»

سال گذشته، در استقلال اتفاقی همین شكلی رخ داده بود. در همین گروه‌ها، شماره خسرو حیدری و امید ابراهیمی دو بازیكن نامی استقلال را منتشر كردند. حیدری همان روزها در این باره توضیح داد: «برایم كلی پیغام می‌آید. كلی SMS میدهند. گوشیام روزی دو، سه هزار بار زنگ میخورد. شماره من و امید ابراهیمی را در فضای مجازی پخش كردند و این مسئله خیلی برایمان دردسر درست كرد. خود من مجبورم موبایلم را یك گوشه بیندازم و حتی تماس‌های دوستانم را جواب ندهم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و بیخیال من شوند...»

مورد مشابه در پرسپولیس

اما این اتفاق‌ها فقط در استقلال رخ نمیدهد، پرسپولیسیها هم از این پدیده جدید در امان نمانده‌اند. آنها هم گروه‌هایی دارند با چندهزار ممبر. آنها هم تا به حال به چندین و چند خبرنگار نیز پاتك زده‌اند. فقط لازم است خبرنگاری یك گزارش بنویسد كه باب میل‌شان نباشد. در این گروه‌ها شماره آن خبرنگار را منتشر میكنند و سپس دسته‌جمعی به او حمله میكنند. اصلاً هم برایشان مهم نیست كه با شماره خودشان این كار را انجام دهند و مبادا برایشان مشكلی پیش بیاید.

ظاهراً ترس شكایت و از این‌طور مسائل هم برایشان ریخته است. همین چند وقت پیش فرشاد احمدزاده، بازیكن پرسپولیس مجبور شد به خاطر همین رفتارها، خطش را عوض كند. ماجرا از مصاحبه عیدانه این بازیكن شروع شد. او در مصاحبه‌‌اش به شعاری اشاره كرد كه از نظر استقلالیها توهین به آنها بود. پس از انتشار این مصاحبه، بلافاصله شماره‌‌اش در یك كانال تلگرامی منتشر شد و احمدزاده در كمتر از یك ساعت، پیام‌های متعددی گرفت.

حجم پیام‌ها به قدری زیاد بود كه این بازیكن مجبور شد تلفن همراه خود را خاموش كند و خط تازه‌ای بخرد. او در تمرین پرسپولیس به این مسئله اشاره كرد و گفت به خاطر همین مزاحمت‌ها مجبور شده دست به چنین كاری بزند. قبلاً شماره چند پرسپولیسی دیگر هم در فضای مجازی منتشر شده بود. ظاهراً این مسئله تبدیل به یك رسم شده و حالا حتی مربیان هم در آسایش نیستند. مشابه این اتفاق سال گذشته در سپاهان برای حسین فركی رخ داد. او در یك برنامه زنده تلویزیونی فاش كرد كه شماره‌‌اش بین هواداران پخش شده بود و بعضاً آنها او را با پیامك‌های خود تهدید به مرگ میكردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه خبرورزشی