دستمزد کادرفنی پرسپولیس و استقلال اعلام شد: برانکو 1میلیارد گرانتر از منصوریان
میزان دستمزد و قرارداد های کادرفنی استقلال و پرسپولیس اعلام شد و مشخصد شد که منصوریان و برانکو چه دستمزدی می گیرند.

کادرفنی استقلال 2 میلیارد ارزان تر از پرسپولیس!

مقایسه میزان درآمدزایی، مخارج و به طور کلی مسائل اقتصادی باشگاه های فوتبال در دنیا کاری عادی برای رسانه هاست که در ایران این اتفاق کمتر رخ می دهد زیرا شفافیت های مالی کمتر است. اما حالا که به پایان فصل رسیده ایم، شرایط برای مقایسه رقم های رد و بدل شده در استقلال و پرسپولیس، آن چه توسط سازمان لیگ منتشر شده و مورد تائید قرار گرفته است، جالب به نظر می رسد.

استقلالی ها با وجود یک کادرفنی جوان و ایرانی، با اینکه فصل را خیلی بد شروع کردند اما در نهایت به مکان دوم جدول و نایب قهرمانی رسیدند. در جام حذفی، شرایط خوبی برای صعود به نیمه نهایی داشتند که این فرصت از دست رفت و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا نیز تا به حال عالی ظاهر شده اند. رقم نهایی این باشگاه برای کادرفنی خیلی بالا نبوده و البته خیلی ها نمی توان گفت رقم ناچیز و پایینی خرج شده است:
 
سرمربی: علیرضا منصوریان یک میلیارد تومان
دستیار اول: محمد خرمگاه 225 میلیون تومان
دستیار دوم: بهتاش فریبا 200 میلیون تومان
مربی دروازه بان ها: حمید بابازاده 225 میلیون تومان
بدنساز و دستیار: علی چینی 100 میلیون تومان
جمع دریافتی کادرفنی استقلال: یک میلیارد و 750 میلیون تومان

***

پرسپولیسی ها اما بالاخره و پس از سال ها به قهرمانی رسیدند. اتفاقی که دیگر داشت برای سرخپوشان به یک رویای دست نیافتنی تبدیل می شد. یک مربی خوب و دستیاران کاربلد که باعث افزایش هیجان لیگ برتر شدند. پرسپولیس زیبا و مطمئن بازی می کرد و اگر اتفاقات چند بازی از هفته آخر نبود، سرخپوشان با روند رکوردشکنی بی نظیری از لیگ خارج می شدند.

رقم نهایی این باشگاه برای کادرفنی واقعا بالاست و باشگاه برای حفظ برانکو، پول زیادی را به صورت ارز، خرج کرده است:

سرمربی: برانکو 2 میلیارد و 190 میلیون تومان
دستیار اول: سرتن چوک 495 میلیون تومان
دستیار دوم: کریم باقری 500 میلیون تومان
مربی دروازه بان ها: ایگور پانادیچ 367 میلیون تومان
بدنساز و دستیار: مارکو استیلینویچ 288 میلیون تومان
جمع دریافتی کادرفنی پرسپولیس: 3 میلیارد و 840 میلیون

***

این حساب و کتاب ها نشان می دهد پرسپولیس با خرج کردن پول بیشتر به خواسته خود یعنی قهرمانی در لیگ رسید و حالا باید به درخشش خود در آسیا ادامه دهد هرچند آنها در جام حذفی کاملا ناموفق عمل کرده اند. استقلالی ها نیز با یک کادرفنی جوان اما باانگیزه به راه شان ادامه می دهند و به دنبال کسب افتخارات جدیدی هستند.

کادرفنی پرسپولیس با توجه به آن چه سازمان لیگ منتشر کرده، 2 میلیارد و 90 میلیون تومان گران تر از کادرفنی استقلال است و در جدول رده بندی، جدا از اینکه سرخپوشان 3 هفته قبل از پایان لیگ قهرمان شدند، توانستند فاصله امتیازی شان با استقلال را روی عدد 9 حفظ کنند و از سوی دیگر، یک گل زده بیشتر از آبی ها داشتند و 13 گل کمتر از رقیب سنتی شان ثبت کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی