مقایسه مهدی طارمی و کاوه رضایی با اعداد و ارقام
مهدی طارمی و کاوه رضایی، مهاجم های دو تیم پرسپولیس و استقلال این روز ها بسیار بر سر زبان ها هستند و به همین دلیل نگاهی می اندازیم به آمار این دو بازیکن.

مهدی طارمی یا کاوه رضایی؛ کدام موفق تر هستند؟

این روز ها مقایسه زیادی بین مهدی طارمی و کاوه رضایی، مهاجم دو رقیب سنتی ایران یعنی پرسپولیس و استقلال صورت می گیرد. پس از اینکه طارمی در بازی مقابل لخویا پنالتی از دست داد، این مقایسه ها به اوج خود رسید.

مهدی طارمی، از شاهین بوشهر  دسته اولی به پرسپولیس پیوست و اکنون 3 سال است در  این تیم حضور دارد. کاوه رضایی  تقریبا 8 سال است از زمان حضورش در فولاد خوزستان، در لیگ برتر توپ می زند. البته کاوه رضایی اوایل حضورش در فولاد به طور ثابت بازی نمی کرد و بیشتر یک جوان نیمکت نشین بود. دوران حرفه ای کاوه رضایی را می توان از لیگ دوازدهم حساب کرد که به تیم سایپا پیوست.

رضایی در 3 فصلی که برای فولاد بازی می کرد فقط 2 گل به ثمر رساند. وی در اولین فصل حضورش در سایپا موفق شد 5 گل به ثمر برساند و در دومین فصل نیز 6 گل برای نارنجی پوشان زد. رضایی در لیگ چهاردهم، نیم فصل اول در سایپا و در نیم فصل دوم در ذوب آهن حضور داشت که باز هم 6 گل در این لیگ به ثمر رساند.

مهاجم تیم ذوب آهن برای سومین فصل پیاپی در زدن 6 گل هت تریک کرد تا لیگ پانزدهم را هم با 6 گل به پایان برساند. در لیگ شانزدهم پس از کش و قوس های فراوان، کاوه رضایی به استقلال پیوست و توانست بهترین عملکرد دوران فوتبالی اش را در این تیم داشته باشد. وی امسال موفق شد 7 گل در لیگ وارد دروازه حریفان کند و همچنین 8 پاس گل به نام خود ثبت کند و بهترین پاسور لیگ شود. وی همچنین در آسیا 5 گل برای استقلال و 2 گل برای ذوب آهن به ثمر رسانده است.

کاوه رضایی، مهاجم پر تحرکی است و به خوبی در کار های تیمی شرکت می کند و به مهره اصلی تیم منصوریان تبدیل شده است. به او نیز مانند طارمی گاهی به خاطر از دست دادن موقعیت ها انتقاد می شد، اما در این برهه حساس پایانی فصل به خصوص در آسیا ناجی تیمش شده تا به شدت مورد حمایت هواداران تیمش قرار گیرد. با گل وی در دقایق پایانی مقابل العین، استقلال شانس زیادی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد.



مهدی طارمی، آقای گل دو دوره اخیر لیگ برتر فوتبال ایران این روز ها بیش از هر بازیکن دیگری نامش بر سر زبان ها است. وی مدتی بود میانه اش با هواداران پرسپولیس خوب شده بود اما با از دست دادن پنالتی مقابل لخویا دوباره مورد حمله هواداران قرار گرفت. وقتی به آمار طارمی نگاه می کنید به این نتیجه می رسید که هواداران سرخپوشان پایتخت بیش از حد کم لطفی می کنند!

طارمی در اولین سال حضورش در پرسپولیس که تازه از دسته یک به لیگ برتر آمده بود، موفق شد 7 گل به ثمر برساند که با آمار کاوه رضایی در دوران اوج فوتبالی اش برابری می کند! مهاجم بوشهری سرخپوشان در لیگ پانزدهم خود را به فوتبال ایران ثابت کرد و با 16 گل، مقام آقای گلی لیگ را به نام خود ثبت کرد و همچنین بهترین بازیکن لیگ پانزدهم انتخاب شد.  وی پارسال توانسته بود 2 گل هم در جام حذفی به ثمر برساند و 5 پاس گل هم در لیگ به هم تیمی هایش داده بود.

و اما لیگ شانزدهم، مهدی طارمی در واپسین دقایق نقل و انتقالات دوباره به پرسپولیس بازگشت و در تمرینات پیش فصل حضور نداشت. آقای گل چند هفته ابتدایی لیگ نیمکت نشین بود و با افت شدیدی رو به رو شده بود. ساسان انصاری دو برابر وی در لیگ زده بود اما در پایان لیگ شانزدهم این طارمی بود با 18 گل باز هم آقای گل لیگ شد. طارمی در اولین سال حضورش در پرسپولیس توانست یک گل در آسیا به ثمر برساند و امسال نیز 6 بار در آسیا گلزنی کرد.

انتقادات هواداران پرسپولیس گاهی اوقات استرس زیادی را به آقای گل لیگ ایران می دهد اما کافی است هواداران این تیم به تعداد موقعیت های تیم خود در دیدار هایی که طارمی حضور ندارد، مانند بازی برگشت مقابل صبای قم نگاه کنند. پرسپولیس در بازی های بدون طارمی، تعداد موقعیت هایش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد!

کاوه رضایی در 8 سال حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران موفق شده 32 بار گلزنی کند اما مهدی طارمی در 3 سال حضور در لیگ موفق شده است که 41 بار گلزنی کند و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس شود. مهدی طارمی 18 بازی ملی تاکنون داشته است و توانسته 9 بار گلزنی کند. وی با 2 گل زده بهترین گلزن تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است. اما کاوه رضایی فقط 3 بازی ملی دارد که گلی نتوانسته بزند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tarafdari.com