رمزگشایی از یک خرید استثنایی در فصل قبل
دخسوس سال گذشته با 600 میلیون تومان به تیم گسترش فولاد پیوست اما چگونه این انتقال صورت گرفت.

دخسوس چگونه به گسترش فولاد پیوست؟

در لیگ فصل قبل، یک انتقال جالب توجه صورت گرفت که خیلی از اهالی فوتبال به دنبال رمزگشایی از آن بودند.

استقلال خوزستان در فصل پانزدهم موفق شد تنها با  دریافت 14 گل خورده به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند. در آن فصل ستاره واقعی این تیم جدا از بازیکنان قدرتمند و جوانی چون حسن بیت سعید، رحیم مهدی‎زهیوی، محمد طیبی، دانیال ماهینی و... فقط فرناندو دخسوس بود. دروازه بان برزیلی و 32 ساله ای که عملکرد بی نظیری در طول فصل داشت و به خاطر آن که گل های کمتری دریافت کرد، استقلال خوزستان را با وجود امتیاز برابر با پرسپولیس، به قهرمانی رساند.

فصل که تمام شد، این بازیکن 500 میلیون تومانی با قراردادی 600 میلیون تومانی راهی گسترش فولاد تبریز شد. این خبر، تعجب اهالی فوتبال را در پی داشت و همه می خواستند بدانند چطور امکان دارد گسترشی ها با چنین بازیکن خوبی، تنها 100 میلیون تومان بیشتر از استقلال خوزستان قرارداد ببندند آن هم در حالی که حداقل 7 باشگاه لیگ برتری دیگر از جمله سپاهان، به دنبال جذب دخسوس بودند.

در این باره، یکی از نزدیکان به باشگاه گسترش فولاد از معمای حضور دخسوس با قیمت 600 میلوین تومان در گسترش فولاد پرده برداشت و گفت: «ما برای جذب این بازیکن نه تخلفی کردیم و نه قرارداد متمم نوشتیم؛ تنها یک کار ساده انجام دادیم و 50 درصد قرارداد این بازیکن یعنی 300 میلیون تومان را به صورت نقدی به حسابش واریز کردیم. به همین سادگی دخسوس با ما قرارداد امضا کرد و گسترشی شد. در طول فصل هم برای مان بهترین عملکرد ممکن را داشت تا بعد از پرسپولیس، بهترین خط دفاع لیگ شویم.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی