اولتیماتوم خانم دبیرکل فیفا به مقامات AFC
دبیرکل فیفا به مقامات AFC درباره فشارهای سیاسی هشدار داد!

میزبانی جام ملت های آسیا را از امارات بگیرید

تنش های سیاسی اخیر در حاشیه خلیج فارس و تیره شدن روابط برخی کشورهای عربی باعث شد تا با بیشتر شدن دخالت های سیاسی در فوتبال مقامات فیفا به AFC هشدار دهند.

بعد از این که هفته قبل مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا با فشارهای سیاسی مقامات اماراتی دست به تعویض داور قطری جدال این تیم با تایلند در بانکوک زدند مقامات فیفا از این اتفاق خشمگین شدند تا با اولتیماتومی به مقامات AFC خواستار سرو سامان دادن به این وضعیت در قاره کهن شوند.

یکی از اتفاقاتی که بدجور خشم مقامات فیفا را برانگیخت ماجرای تعویض داور قطری جدال امارات با تایلند در روز هشتم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در بانکوک بود که باعث شد این جدال را داوری سری لانکایی به جای داور قطری سوت بزند به همین خاطر فاطما سمورا دبیرکل فیفا در حاشیه مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون ها با حمله به دخالت سیاست در فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار دارد تا به این وضعیت سرو سامان بدهد.

سمورا که در دور جدید فیفا به عنوان اولین دبیرکل زن انتخاب و مشغول به کار شد با هشدا به سران AFC نسبت به دخالت سیاست در فوتبال آن هم در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص امارات و عربستان به کنفدارسیون فوتبال آسیا هشدار داد در صورتی که این وضعیت ادامه داشته باشد باید میزبانی جام ملت های آسیا 2019 را از امارات بگیرد و به کشور دیگری واگذار کند.

استاد الدوحه در گزارشی پیرامون صحبت های دبیرکل فیفا نوشت:« اماراتی ها که خیلی دوست دارد با اعمال فشارهای سیاسی در تصمیم گیری های فوتبال تاثیرگذار باشند حالا در آستانه پرداخت تاوانی سنگین برای این موضوع هستند چون با تاکید و دستور فیفا به AFC هیچ بعید نیست میزبانی جام ملت های آسیا 2019 را به چین واگذار کنند. اتفاقی که دبیرکل فیفا از آن استقبال کرده و مقامات چینی نیز استقبال و آمادگی خود را برای میزبانی این رویداد مهم فوتبالی در قاره را به گوش کنفدراسیون رسانده اند».


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی