جنجال یك نامه محرمانه درباره دوپینگ بازیکن استقلال
از دیروز خبرهایی درباره دوپینگ یکی از بازیکنان استقلال در فضای مجازی منتشر شده است!

جنجال‌های یك نامه محرمانه؛ شایعه دوپینگ!

دوپینگ... جواب مثبت تست دوپینگ یك ورزشكار... اتهام دوپینگ به یك ستاره فوتبال... اینها در فوتبال و ورزش اصلاً چیز عجیبی نیست، به خصوص در سال‌های اخیر كه استفاده از مواد نیروزا در میان ورزشكاران رواج یافته است.

اگرچه طی چند سال گذشته با محرومیت‌های سنگینی كه برای دوپینگی‌ها در نظر گرفته شده و سختگیری كمیته مبارزه با دوپینگ، خیلی‌ها از عواقب مصرف داروهای نیروزا ترسیده‌اند اما به هر حال هفته‌ای نیست كه خبری در مورد دوپینگ یك ورزشكار چه ایرانی و چه خارجی به گوش نرسد.

با این وجود خبری كه عصر دیروز در قالب شایعه به گوش رسید، عجیب و غیرمنتظره بود؛ شایعه دوپینگ بازیكن استقلال!

حوالی عصر دیروز شایعه شد فدراسیون پزشكی نامه محرمانه‌ای به باشگاه استقلال ارسال كرده و مدعی شده بازیكن این تیم دوپینگی است و اگر اعتراضی به این رأی وجود دارد، هرچه سریع‌تر اقدام شود. سرعت انتقال این شایعه دست كمی از سرعت نور نداشت. اگرچه برخی رسانه‌های خبری از انتشار خبر ترسیدند اما شایعه به اوكراین هم رسید. البته زودتر از آن كه در تهران بر سر زبان‌ها بیفتد؛ چرا كه از كیف خبر آمد سر میز ناهار بازیكنان پرسپولیس، یكی از همراهان این تیم گفته انگار یك بازیكن استقلال متهم به دوپینگ است و برانكو هم دنبال نام بازیكن دوپینگی استقلال بود.

در تهران اما این شایعه به گوش می‌رسید كه برگرداندن رابسون برزیلی هم بی‌ارتباط به ماجرای دوپینگ نیست اما هیچ منبع رسمی و غیررسمی حاضر به تأیید این شایعه نبود و همه فقط بر ابهامات اضافه می‌كردند. ایفمارك به طور كامل این موضوع را رد كرد و مدعی شد اگر هم نامه دوپینگ صادر شده باشد، ‌ربطی به آنها ندارد. كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال هم اعلام كرد دوپینگ زیر نظر فدراسیون پزشكی- ورزشی است و آنها در این مواقع، نامه مثبت اعلام شدن جواب تست دوپینگ بازیكن را به شكل محرمانه به باشگاه ابلاغ می‌كنند و اگر نامه‌ای برای استقلال رفته باشد، از فدراسیون پزشكی رفته، نه از كمیته پزشكی فدراسیون اما رئیس فدراسیون پزشكی- ورزشی با تكذیب نامه‌نگاری، به خبرورزشی گفت دلیلی ندارد ما مستقیم به باشگاه استقلال نامه بزنیم. اگر چنین چیزی بود كه نیست، ما به فدراسیون فوتبال اعلام می‌كردیم و آنها پیگیر می‌شدند. معمولاً محرومیت‌ها و جواب آزمایش‌ها به فدراسیون‌ها اطلاع داده می‌شود.

باشگاه استقلال هم منكر وجود چنین نامه‌ای شد. آنها با قاطعیت ادعا كردند هیچ نامه‌ای نه از فدراسیون پزشكی و نه از كمیته پزشكی فدراسیون نگرفته‌اند و بازیكن دوپینگی هم ندارند اما شایعه دوپینگ بازیكن استقلال در تهران و كیف، دهان به دهان می‌چرخید. البته هیچ‌كس نام بازیكن متهم به دوپینگ را نمی‌دانست.

اگرچه در آخرین ساعات دیشب، یكی از سران فدراسیون فوتبال به خبرورزشی اطمینان داد هیچ نامه‌ای از فدراسیون پزشكی مبنی بر دوپینگ بازیكن استقلال یا دوپینگ بازیكن هر تیم دیگری به فدراسیون ارسال نشده اما منابع غیررسمی مدعی بودند نام بازیكن دوپینگی هفته آینده اعلام می‌شود و تكذیب‌ها تنها به این دلیل است كه هنوز احتمال آزمایش نمونه دوم وجود دارد و شاید تشخیص اولیه اشتباه بوده باشد.

با این حساب تا هفته آینده مشخص می‌شود آنچه عصر دیروز در تهران به گوش می‌رسید، شایعه‌ای برای تخریب استقلال بوده یا حقیقتی كه نباید لو می‌رفت؟ فعلاً باشگاه استقلال با قدرت می‌گوید دروغ است، می‌خواهند برای ما حاشیه درست كنند.

استقلال پیش از این یك بار در مظان اتهام دوپینگ قرار گرفته بود اما این‌بار استقلالی‌ها تصور می‌كنند شایعه‌سازان بعد از یارگیری قدرتمندانه مجموعه آبی، بهانه‌ای تازه برای ضربه زدن به آنها به دست آورده‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی