کارلوس کی روش از نظر فنی برای ایران کاری نکرده است!
مجله معتبر ورلدساكر انگلیس ایران را به عنوان یکی از سه تیم برتر دنیا در ماه میلادی گذشته انتخاب کرد.

ورلدساكر فوتبال نمی فهمد

در حالی كه دبیركل سابق فدراسیون می‌گوید كارلوس كی‌روش از نظر فنی كار خاصی برای تیم ملی نكرده، مجله معتبر ورلدساكر انگلیس، تیم ملی ایران را به عنوان یكی از سه تیم برتر دنیا در ماه میلادی گذشته انتخاب كرده است!

در این قضیه حد وسطی وجود ندارد. یا كارشناسان ورلدساكر فوتبال نمی‌فهمند و دنبال پول گرفتن از كارلوس كی‌روش هستند و یا بعضی از كارشناسان ما فوتبال را جور دیگری می‌بینند و حب و بغض دارند.

به هر حال مسائل فنی فوتبال چیزی نیست كه فقط یك نفر و یا یك طیف خاص در مورد آن شناخت داشته باشند. در فوتبال انگلیس و اسپانیا هم از مورینیو، گواردیولا، زیدان، انریكه و... ایراد می‌گیرند اما كسی نمی‌گوید مثلاً زیدان هیچ تأثیری در فوتبال رئال نداشته و رونالدو یك‌تنه تیم را قهرمان كرده است.

در ایران اما خیلی راحت می‌توان چشم‌ها را بست و بی‌انصافی كرد. همین كارلوس كی‌روش كه حالا می‌گویند برای فدراسیون تصمیم می‌گیرد و كار فنی خاصی نكرده، در شرایطی سرمربی تیم ملی شد كه دیگر خبری از امثال دایی و باقری و خداداد و علی كریمی و... در فوتبال ما نبود، زمین‌های خاكی را تعطیل كردند و به جایش برج ساختند و در نتیجه فوتبالی كه سرشار از استعداد بود، به سمت مرگ تدریجی رفت.

كار به جایی رسید كه دلال‌ها هم دنبال بازیكنان عراقی و لبنانی و... رفتند و در داخل فقط هر بچه‌ای كه پدرش پولدار بود، توانست فوتبال را ادامه دهد! كی‌روش در واقع نسلی را تحویل گرفت كه تكنیك در فوتبال‌‌شان نبود به همین خاطر او سراغ دژاگه‌ها، قوچان‌نژاد‌ها، جهانبخش‌ها و... رفت و البته جوانگرایی بسیار خوبی انجام داد.

مهمترین شاخصه كاری او هم تشخیص استعدادها بود. كی‌روش 1.5 سال بعد قید امثال خسرو و آندو را زد چون همان موقع تشخیص داد كه آنها از دوران اوج خود فاصله دارند. در درون دروازه هم او به بیرانوندی میدان داد كه ركورد كلین‌شیت در آسیا و مقدماتی جام جهانی را شكست.

حتی تشخیص او در استفاده به موقع از میلاد محمدی و بازگرداندن مهدی طارمی هم درست بود. با این حال آنچه مسلم است اینكه ما باز هم می‌گوییم ازبكستان 4 سال قبل یك گل درست به ما زده بود! و كی‌روش از نظر فنی كار خاصی انجام نداده است!

حالا ورلدساكر هم هر چه می‌‌خواهد بنویسد، به هر حال آنها كه به اندازه ما دل‌شان برای پول بیت‌المالی كه فقط كی‌روش می‌گیرد (و بقیه‌ نمی‌گیرند) نمی‌سوزد!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی