همه چیز درباره اسپانسر پرسپولیس و تهدید 200هزار دلاری
برگزاری یا عدم برگزاری دربی در کشور آلمان همچنان خساراتی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پی دارد.

اسپانسر قرارداد می بندد، پرسپولیس جریمه می شود!

اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدون برنامه ریزی «کامل» و از پیش تعیین شده و تنها با یک ایده قصد برگزاری دربی و تقابل این دو تیم در کشور آلمان را داشت در حالی که نه ماجرای بلیت فروشی بازی مشخص بود، نه ورزشگاه محل برگزاری این دیدار و نه حتی زمان آن!

آن قدر امروز و فردا کردند که سازمان لیگ نیز مجبور به ایجاد تغییر در زمان برگزاری سوپرجام شد و به طور کلی، اسپانسر «بانفوذ» سرخابی ها توانست همه قواعد «برنامه ریزی» را بهم بریزد اما در نهایت مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی از طریق ارگان خبری این باشگاه اعلام کرد پرسپولیس در دربی حاضر نمی شود و آماده برگزاری سوپرجام خواهد بود.

از این سو، اسپانسر اعلام کرده اگر سرخپوشان به آلمان برای برگزاری دربی سفر نکنند، این باشگاه باید 200 هزار یورو به فدراسیون فوتبال آلمان بپردازد! این هم از آن دست نکات بسیار عجیب در جریان رابطه اسپانسر با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که به واقع سرمایه های ورزش کشورمان هستند، به شمار می رود. این طور تصور کنید که اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رفته و با فدراسیون فوتبال آلمان قرارداد برگزاری یک بازی دوستانه در شهر بیله فلد را بسته اما در قراردادش آمده اگر هر کدام از این تیم ها برای حضور در بازی به آلمان سفر نکنند باید 200 هزار یورو غرامت بپردازند.

این در حالی است که طبق اخبار منتشر شده طی روزهای گذشته، علی دایی توانسته بود از مسئولان برگزاری بازی در آلمان 175 هزار یورو تخفیف گرفته بود و بازی با رقم 150 هزار یورو در آلمان برگزار می شد ولی غرامت عدم برگزاری برای هر کدام از باشگاه های سرخابی که گران ترین برند ممکن بین تمام برندهای ورزشی در ایران را دارند، 200 هزار یورو تعیین شده است!

از سوی دیگر، چطور ممکن است اسپانسر این دو باشگاه قرارداد ببندد و در سود حاصل از برگزاری دربی مشارکت داشته باشد اما در زمان غرامت دادن، باشگاه پرسپولیس (به عنوان مثال) 200 هزار یورو بپردازد؟ مگر مدیران باشگاه پرسپولیس برای برگزاری بازی با فدراسیون آلمان توافق کرده بودند که حالا برای عدم تمایل به حضور در این کشور غرامت بپردازند.

موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانید مدیران اسپانسر کنونی با مدیران باشگاه پرسپولیس به شدت اختلاف دارند. اگر خاطرتان باشد به محض اتمام فصل برای پرسپولیس و بعد از دیدار سرخپوشان برابر لخویا در قطر، مدیران باشگاه پرسپولیس رسما از وزارت ورزش درخواست کردند به جای اسپانسری که دارند، با شرکت های بازرگانی دیگر به عنوان اسپانسرشان همکاری کنند اما وزارت ورزش با این مساله مخالفت کرد وبعدها مشخص شد دلیل این امر، رفاقت صمیمانه یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش با اسپانسر دو باشگاه سرخابی و البته پایبندی اسپانسر به حمایت از سرخپوشان و آبی پوشان بود.

حالا که پرسپولیسی ها گفته اند به جای دربی می خواهند در سوپرجام بازی کنند، اسپانسر این باشگاه از جریمه 200 هزار یورویی سرخپوشان بابت عدم حضور در آلمان به فدراسیون این کشور صحبت به میان می آورد که این مساله می تواند بار دیگر آتش دعوای پشت پرده اسپانسر و مدیران باشگاه پرسپولیس را گرم کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir