علی کریمی و پرسپولیس در نبردی نابرابر!
علی کریمی باید در اولین تجربه مربی گری اش به دیدار پرسپولیسی برود که این روزها حسابی آماده است.  

 

بدشانسی علی کریمی در مقابل پرسپولیس

این که پس از جار و جنجال یک ماهه فوتبال ما مبنی بر دیدار دوستانه استقلال و پرسپولیس در شهر بیله فلد المان ، پایان کار به کجا می انجامد علیرغم اظهارات پرسپولیسی ها که از این بازی کنار کشیده اند و ان را لغو شده میپندارند ، به نظر میرسد هنوز بطور رسمی این بازی منتفی نشده و حتی بلیط فروشی اینترنتی ان نیز اغاز شده است !

به هر تقدیر چه این بازی برگزار شود و چه نشود ، سوپر جام فوتبال ایران بنا است 30 تیر (در صورت لغو دربی) و یا 5 مرداد (پس از انجام دربی) ان هم بین دو تیمی که در شرایط فعلی اصلا برابر نیستند و میتواند بیان گر بدشانسی جادوگر فوتبال ایران یعنی علی کریمی باشد، کسی که میخواهد برای اولین بار سرمربی گری را تجربه کند و در راس کادر فنی تیم نفت تهران به مصاف رقبایش در لیگ هفدهم و البته پیش از ان در سوپر جام با پرسپولیس برود .

علی کریمی که در دوران بازیگری اش در میدان و با حرکات تکنیکی خود همه را مقهور و حیرت زده میکرد و توسط دوستدارانش به جادوگر لقب گرفت حالا او میخواهد ازروی نیمکت توانمندی های فنی اش را به شاگردانش منتقل کند ، ولی ایا در شرایط فعلی که تیم نفت با کلی بدهی به بازیکنان و اعضا کادر فنی قدیمی و جدید در بدترین شرایط قرار دارد و تمریناتشان را دیر اغاز کرده میتواند در نخستین گام به مصاف پرسپولیسی برود که از بهترین های فوتبال بهره میبرد و حداقل در مقطع فعلی با مشکلی روبرو نیست.

ایا این از اقبال بد کریمی نیست که باید در راس چنین تیم پر حاشیه ای به دیدار تیمی برود که بهترین سال های عمرش را در آن سپری کرده و حالا باید به عنوان رقیب در برابرش بایستد ؟

در این مقطع کریمی باید هرچه در چنته دارد رو کند ، البته این نکته ، مستلزم ان است که بازیکنانش به لحاظ فنی و بدنی و مهم تر روانی در شرایط آرمانی باشند که به اعتقاد نگارنده چنین نیست با این تفاسیر دیدار سوپر جام برای کریمی میتواند نخستین خاطره بد و فراموش نشدنی او در اغاز دنیای مربی گری اش باشد!

اما فراموش نکنیم که جادوگر دنیای بازیگری فوتبال ما این توان را دارد تا در دنیای مربیان نیز همه را شگفت زده سازد بنابراین اگر او امد و مقابل پرسپولیس و در این دیدار نابرابر شاگردانش را به بهترین شکل ممکن روانه میدان و هدایت کرد ، اصلا جای تعجب ندارد ولی ایا او میتواند در اولین گام و در نبرد با استادش یعنی برانکویی که سال ها پیش در تیم ملی شاگردش بوده به موفقیت برسد ؟

این بازی با هر نتیجه ای که به اتمام برسد نمیتواند عیار مربی گری کریمی را نشان دهد ، چرا که او تیمی را در اختیار دارد که هیچ شباهتی به فینالست سوپر جام و حتی قهرمان جام حذفی که موفق شد تراکتورسازی پر قدرت را شکست دهد ندارد و این یعنی این که علی کریمی در تنگنایی قرار گرفته که خروج از ان فقط از عهده جادوگرانی مثل او بر میاید همین و بس !


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ/غلامرضا بادکوبه
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ