علت اصلی جدایی علی کریمی از نفت تهران چه بود؟
علی کریمی از تیم بحران زده نفت تهران جدا شد و به نظر خیلی از کارشناسان بهترین کار ممکن را کرده است.

چرا جادوگر رفت و جواب تلفن نفتی‌ها را هم نداد؟

همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد علی كریمی عطای كار در نفت تهران را به لقای آن بخشید و از این تیم جدا شد.

جادوگر محبوب فوتبال ایران در چند نوبت نفتی‌ها را تهدید كرده بود اما بالاخره طاقتش بابت بی‌پولی و بدقولی طاق شد و بدون امضای قرارداد رفت كه رفت! اما در این میان فعل و انفعالاتی رخ داد كه در زیر بدان می‌پردازیم.

چهارشنبه جدایی جادوگر كلید خورد

علی كریمی كه در چند نوبت تهدید به جدایی كرده بود بالاخره روز چهارشنبه وقتی متوجه بی‌توجهی مسئولان باشگاه نفت تهران شد تصمیم نهایی خود را برای رفتن گرفت.

شنیدیم سران باشگاه نفت تهران روز پنج‌شنبه به چند نفر مأموریت دادند كه جادوگر را پیدا كنند اما هركاری كردند بی‌فایده بود. كریمی جواب تلفن هیچ‌كس را نداد كه نداد!

كریمی به فكر پول نبود

آنهایی كه از نزدیك علی كریمی را می‌شناسند خوب می‌دانند جادوگر پولكی نیست. او همان فوتبالیستی است كه پس از بازگشت به فوتبال ایران و جدایی از تیم قطری با پرسپولیس سفید امضا كرد و  كمترین مبلغ (بخوانید 300 میلیون تومان!) از این تیم گرفت.

بحث اصلی كریمی با مسئولان نفت تهران هم خودش نبوده و حتی در جلسات گفت: «قرارداد یا پول من مهم نیست. وضعیت مالی باشگاه، بقیه بچه‌ها و همكاران من در كادرفنی را روشن كنید.»
با این وجود شنیدیم مدیران نفت تهران كه با مشكلات شدید مالی مواجه هستند امروز و فردا كردند تا جادوگر چاره‌ای جز جدایی نداشته باشد.

امامی‌فر قبول نكرد

روز پنج‌شنبه علی كریمی تلفن همراه خود را از دسترس خارج كرد. با این وجود یكی از نزدیكان باشگاه نفت تهران پیشنهاد داد كه در بازی سوپرجام علیرضا امامی‌فر مقابل پرسپولیس روی نیمكت بنشیند تا آتش ناراحتی علی كریمی سرد شود.

اما این پیشنهاد با مخالفت امامی‌فر روبه‌رو شد. دستیاران جادوگر و سایر مربیان این تیم از جمله مهرداد خانبان اعلام كردند بدون علی كریمی حاضر به ادامه فعالیت در نفت تهران نیستند!

تماس شبانه با حمید درخشان

در حالی كه قرارداد تك تك بازیكنان بسته شده و همه خود را برای اردوی پیش از بازی سوپرجام آماده می‌كردند علی كریمی تمامی تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و دستیارانش هم حاضر به حضور سر تمرین پنج‌شنبه نشدند. بر همین اساس مسئولان نفت تهران دست به كار شده و با چند گزینه مذاكره كردند.

حمید درخشان، حمید استیلی، منصور ابراهیم‌زاده و فرهاد كاظمی نام‌هایی بودند كه مطرح شدند اما در نهایت حمید درخشان به دفتر باشگاه رفت. حوالی ساعت 19:30 پنج‌شنبه گذشته درخشان مذاكراتی با مسئولان نفت تهران داشت و در نهایت به توافق رسید كه جانشین علی كریمی شود.

چرا درخشان؟!

شنیده‌ها حكایت از آن دارد كه حمید درخشان به سه دلیل انتخاب شده است. اول آنكه سرمربی پرسپولیس بوده و انگیزه فراوانی برای تقابل با برانكو جانشین خود داشت.

دوم؛ نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران است و حمید درخشان هم همراه پرسپولیس در این رقابت‌ها حضور داشته و عملكرد بدی هم نداشته است و دلیل سوم؛ رفاقت با بهرام میرشیبانی یكی از اعضای كمیته فنی باشگاه نفت تهران است كه گفته می‌شود توصیه حمید درخشان را كرده است.

جدایی علی كریمی و نحوه رفتن از نفت تهران ممكن است مخالفان یا موافقانی داشته باشد اما به اعتقاد نگارنده جادوگر درست‌ترین كار ممكن را كرد.

در فوتبال امروز حرف اول را مسائل مالی می‌زند و حضور علی كریمی در نفت تهران از اول هم اشتباه بود. اشتباهی كه حتی صمیمی‌ترین دوستان جادوگر هم به او متذكر شدند اما... به هر حال جلوی ضرر را از هرجایی كه بگیرید منفعت است.

علی كریمی یك برند در فوتبال ایران است كه این اعتبار را به سادگی و یك‌شبه به دست نیاورده كه بخواهد به راحتی آن را به باد بدهد. به نظر ما جدایی از این نفت تهران یكی از درست‌ترین تصمیمات فوتبالی علی كریمی بود كه گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی