آرسنال با شکست دادن چلسی, قهرمان جام خیریه انگلیس شد
آرسنال با پیروزی در ضربات پنالتی در مقابل تیم چلسی فاتح جام خیریه انگلیس شد.

قهرمان آرسنال در جام خیریه انگلیس

آرسنال در ضربات پنالتی که به سبک ABBA انجام شد، موفق شد چلسی را شکست دهد تا اولین جام فصل فوتبال انگلیس را از آن خود کند و همچون فینال جام حذفی، چلسی را مغلوب سازد.

عصر یکشنبه در اولین دیدار فصل جدید فوتبال انگلیس، تیم های آرسنال و چلسی در ورزشگاه ومبلی در چارچوب جام خیریه (کامیونیتی شیلد) به مصاف هم رفتند. این بازی با قضاوت رابرت مدلی انجام شد.

دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

آرسنال
چک، هولدینگ، مرتساکر، مونرئال، چمبرلین، بیرین، ژاکا، ال ننی، ایووبی، ولبک، لاکازت

چلسی
کورتوا، آزپیلیکوئتا، کیهیل، لوئیز، آلونسو، موزس، کانته، فابرگاس، پدرو، ویلیان، باتشوایی

نیمه اول این مسابقه اگرچه شروع جذابی داشت ولی کم کم بازی افت کرد، آرسنال بهتر بازی را شروع کرد، یاران ونگر به لطف سرعت خود، دفاع حریف را اذیت کردند، در دقیقه ۲۲ اولین موقعیت کاملاً جدی گلزنی خلق شد که ضربه لاکازت از فاصله ۱۸ یاردی، به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۳۲ مسابقه، مرتساکر به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و کولاشیناچ جایگزین وی شد. در نهایت نیمه اول با وجود موقعیت های نسبی با تساوی ۰-۰ پایان یافت.

دقیقه ۴۷: اما خیلی زود در آغاز نیمه دوم، موزس موفق به گلزنی شد تا چلسی ۱-۰ پیش بیفتد. موزس پشت مدافعین آرسنال صاحب توپ شد و با یک ضربه تمام کننده بازی را به نفع آبی پوشان کرد.

بعد از این گل، آرسنال سعی کرد گل خورده را جبران کند و موقعیت هایی را روی دروازه حریف خلق کرد تا این که بعد از ده نفره شدن چلسی، به گل تساوی رسید. دقیقه ۸۰ پدرو به دلیل تکل خطرناک روی پای ال ننی، از زمین بازی اخراج شد.

دقیقه ۸۲: سانتر دیدنی ژاکا روی تیر دوم، با ضربه سر تمام کننده کولاشیناچ همراه شد تا این بازیکن در اولین بازی رسمی اش با پیراهن آرسنال، گلزنی کرده باشد.

بازی در وقت های معمول به تساوی ۱-۱ رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

ضربات پنالتی به سبک ABBA برگزار شد، پنالتی اول توسط کیهیل گل شد، سپس والکات و مونرئال دو گل زدند، در ادامه، کورتوا و موراتا هر دو پنالتی های خود را به بیرون زدند، نوبت به آرسنال رسید، چمبرلین و ژبرو دو پنالتی خود را گل کردند تا آرسنال ۴-۱ در ضربات پنالتی پیروز شود و جام خیریه را بالای سر ببرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir