فدراسیون فوتبال میانمار استعفای اعتراض آمیز رضا کردی را تایید کرد
فدراسیون فوتبال میانمار استعفای 'رضا کردی' سرمربی تیم ملی فوتسال این کشور جنوب شرق آسیا را در اعتراض به کشتار و شکنجه اقلیت مسلمان روهینگیا تایید کرد.

رضا کردی استعفا داد

'رضا کردی' سرمربی تیم ملی فوتسال در اعتراض به خشونت هایی که در ایالت راخین رخ داده است، پس از بیست و نهمین دوره بازی های جنوب شرق آسیا در مالزی، استعفا داد. به نوشته سایت "الون"، این سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار به خانه بازگشته است. فدراسیون فوتبال میانمار اعلام کرد که رضا کردی استعفای خود را اعلام کرده است.

وی از آوریل امسال قراردادی یکساله با فدراسیون فوتبال میانمار به عنوان سرمربی تیم فوتسال این کشور امضا کرد. کیومرت هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با قدردانی از اقدام رضا کردی در قطع همکاری با فدراسیون فوتبال میانمار، این اقدام انسان دوستانه را ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

کردی از سال ۲۰۰۸ در کشورهای قطر و کویت فعالیت کرده و پنج ماه است که هدایت تیم ملی میانمار را به‌عهده دارد.

در پی حملات ۲۵ اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم ۴۰۰ تن کشته شدند و بیش از ۲۵۰ هزار روهینگایی به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است. روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار حق شهروندی آنها را نمی پذیرد. کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه این اقلیت قومی، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir