زن و مرد ایرانی, داور مشترک بازی فوتسال بانوان آسیا! عکس
داوران زن و مرد ایرانی در رقابت های فوتسال زنان آسیا بطور مشترک قضاوت کردند.

قضاوت داوران زن و مرد ایرانی

پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان در بخش بانوان آغاز شده است.

تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 16 بر یک تیم فلسطین را شکست دهد و فوتسالیست‌های بانوان ژاپن هم توانستند با پیروزی 5 بر یک مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا را شروع کنند که در این دیدار اتفاقات جالب توجهی برای نخستین بار رخ داد.

گلاره ناظمی که مسئولیت برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان ایران را در کارنامه دارد و همچنین یک داور بین‌المللی محسوب می‌شود، داوری مسابقه تیم‌های فوتسال بانوان ژاپن و چین را برعهده داشت؛ اما داور دوم این بازی یک ایرانی دیگر به نام محمدوحید عرض‌پیما بود!

عرض‌پیما در جام جهانی 2016 دیدارهای اسپانیا- قزاقستان و آرژانتین- کاستاریکا را به‌عنوان داور اول قضاوت کرد و در بازی افتتاحیه این مسابقات هم بین کلمبیا- پرتغال داور وقت‌نگه‌دار بود و همچنین در مسابقه آرژانتین- قزاقستان به‌عنوان داور دوم حضور داشت؛ ولی علاوه بر آن، این داور ایرانی در رقابت‌های مختلف برون مرزی زیادی شرکت کرده؛ اما قضاوت در دیدار بانوان برای او رخ نداده بود.

عرض‌پیما در دیدار تیم‌های فوتسال بانوان ژاپن و چین در کنار گلاره ناظمی به قضاوت این مسابقه پرداخت تا علاوه بر داوری یک مرد ایرانی در مسابقه بانوان برای بار اول، همراهی دو داور ایرانی در یک بازی بانوان نیز برای نخستین مرتبه اتفاق بیافتد.

 

قضاوت داوران زن و مرد ایرانی

قضاوت داوران زن و مرد ایرانی

همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که ابراهیم مهرابی‌افشار، دیگر داور اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی فوتسال 2017 آسیا به عشق‌آباد، در بازی تیم‌های بانوان ژاپن و چین داور سوم بود تا در یک مسابقه فوتسال بانوان آسیا، یک داور زن و دو داور مرد ایرانی قضاوت کرده باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com