چه کسی بهترین دروازه بان لیگ ایران است؟
میانگین گل خورده یا کلین‌شیت؟ کدام دروازه‌بان توانسته این فصل از همه موفق‌تر باشد؟

بهترین دروازه بان لیگ برتر براساس آمار

تا این جای کار، ۲۶ دروازه‌بان وظیفه حفاظت دروازه تیم‌هایی لیگ برتری را برعهده گرفته‌اند که تنها ۷ دروازه‌بان به طور کامل در تمامی بازی‌ها به میدان رفتند. محسن فروزان، علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، محمدرشید مظاهری، فرزین گروسیان، میلاد فراهانی و وحید شیخ ویسی تنها بازیکنانی هستند که هنوز طعم نیمکت را نچشیدند و کامل برای تیم‌هایشان بازی کردند.

بد نیست نگاهی داشته باشیم به عملکرد دروازه‌بانان این بار از نگاهی متفاوت‌تر.

پیام نیازمند که اخیرا جایگزین رحمان احمدی شده است با ثبت ۲ کلین‌شیت و تنها یک گل خورده عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و با وجود حضوری کم تعداد، در صدر این لیست قرار داد.

علیرضا بیرانوند که در هفته‌های اخیر روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و آمار گل‌های خورده عجیبی از او در حال ثبت شدن در مسابقات مختلف است، در رده دوم حضور دارد. بیرانوند هنوز نسبت به همکاران خود یک بازی کمتر در لیگ دارد و فرصت دارد تا با عملکرد خوب در بازی با نفت آبادان، عملکرد خود را بهبود ببخشد و چهارمین کلین شیت خود را هم ثبت کند.

شاید جالب باشد که بدانیم مهدی رحمتی از لحاظ میانگین دریافت گل خورده در رده سوم بهترین دروازه‌بانان لیگ حضور دارد. رحمتی هر ۱۱۳ دقیقه یک گل دریافت کرده و در کنار ۵ دروازه‌بان دیگر، او هم در جمع سنگربانانی قرار دارد که بعد از هر ۱۰۰ دقیقه یک گل دریافت می‌کند.

محمد حسینی که با ۴ مرتبه بسته نگه داشتن دروازه، بیشترین تعداد کلین‌شیت را از خود به ثبت رسانده در رده چهارم حضور دارد.

در انتهای این لیست نیز نام‌های جالبی به چشم می‌خورد. فرناندو ده خسوس که در سال قهرمانی استقلال خوزستان، عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود به ثبت گذاشته بود، در گسترش فولاد این فصل عملکرد ناامیدکننده‌ای را ثبت کرده و تقریبا هر ۵۸ دقیقه یک گل دریافت کرده است.

محمدرضا اخباری که در دو فصل اخیر تنها بازیکنی بود که در تمامی بازی‌های لیگ برتر به میدان رفته بود و عملکرد نسبتا خوبی در تراکتورسازی به جای گذاشته بود، در این فصل فقط در یک بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد و در سایر دیدارها ۱۱ گل دریافت کرد تا هر ۶۶ دقیقه یک گل خورده باشد. محمد ناصری، وحید شیخ ویسی و میلاد فراهانی نیز از جمله شماره یک‌هایی هستند که در این فصل به همراه تیم‌هایشان آمار خوبی در دفاع از دروازه به جای نگذاشته‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tv90.ir