درسی که کارلوس کی روش به طارمی و خیلی ها داد!
دعوت مهدی طارمی به تیم ملی یکی از استادانه ترین تصمیمات کارلوس کی روش در دوران حضورش در فوتبال ایران بود مردی که با وجود جدیتش در فوتبال همواره مسئولیت پذیری خود را در قبال بازیکنان نشان داده است.

مسئولیت پذیری کارلوس کی روش در قبال شاگردانش

مهدی طارمی ۴ ماه از حضور در فوتبال محروم شده و شاید دلیلی برای حضورش در اردوی تیم ملی وجود نداشت چرا که  او یک دقیقه هم نمی تواند برای تیم ملی به میدان برود با این حال کی روش او را در لیست نفرات نهایی خود قرار داد تا طارمی پس از محرومیت اخیر از شرایط حرفه ای دور نشود.

کی روش با این تصمیم هویت مهدی طارمی را در تیمش جدی گرفت و به او نشان داد نسبت به زحماتی که در مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی کشیده بی تفاوت نبوده است. مهدی طارمی پس از سردار آزمون بهترین گلزن تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود و دو گل سه امتیازی ارزشمند مقابل قطر و چین به ثمر رسانده بود. کی روش حافظه خوبی دارد و با وجود حضور مهره های بسیار خوب در خط حمله تیم ملی، طارمی را فراموش نکرد و او را در لیست خود قرار داد.

کی روش نشان داده رفتار با یک بازیکن جوان را به خوبی بلد است. بازیکنان جوان ایرانی در تیم او بهترین عملکرد خود را ارائه می دهند و با نظم و دیسپلین در تیم او رفتار می کنند. همه این ها حاصل رفتار درست و حرفه ای مرد پرتغالی با بازیکنانی است که به تیم ملی دعوت می کند رفتاری که می تواند درسی بزرگ برای گردانندگان و مسئولان فوتبال ما باشد.

شکی نیست مهدی طارمی در پرونده اخیر جز مقصرین بوده اما عواملی هم بودند که بیش از او در این پرونده نقش داشتند چرا که در غیر اینصوریت فیفا باشگاه پرسپولیس را با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه نمی کرد و اگر طارمی متهم اول این پرونده بود، احتمالا تا دو سال از حضور در فوتبال محروم می شد. فارغ از این  مسائل و بدون در نظر گرفتن میزان تقصیر طارمی در پرونده شکایت ریزه اسپو،ر کارلوس کی روش با دعوت از او نشان داد گاهی با یک تصمیم خردمندانه می توان مانع از نابودی یک بازیکن شد.

در چند روز گذشته مانند یک متهم با مهدی طارمی برخورد شد و کمیته اخلاق او را احضار کرد و هیچ بزرگتری در فوتبال ایران تلاش نکرد دست او را بگیرد و به طارمی از نظر روحی کمک کند. برخلاف آنها کارلوس کی روش در سخت ترین لحظه دست طارمی را گرفت و به او اعلام کرد دنیا به آخر نرسیده و اگر مرتکب اشتباهی شده آن را فراموش کند و تنها به آینده فکر کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی