بازداشت 9 متهم پرونده فساد اخلاقی و مالی در فوتبال ایران
منابع غیررسمی از بازداشت موقت ۹ دلال که به شکل غیرقانونی در زمینه نقل و انتقال بازیکنان فوتبال در سطح لیگ برتر و سطوح پایین‌تر فعالیت می‌کردند، خبر دادند.

مبارزه با فساد مالی و فساد اخلاقی در فوتبال به مرحله دستگیری رسید

چند روز پیش رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود هماهنگی‌هایی میان کمیته اخلاق، پلیس امنیت، شعبه جرائم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه و نهادهای نظارتی انجام شده و به زودی پاکسازی فوتبال به مرحله بازداشت متهمان می‌رسد و حالا این شایعه در محافل فوتبالی شنیده می‌شود که ۹ نفر به اتهام فعالیت‌های غیرقانونی در فوتبال، اخاذی از فوتبالیست‌های جوان، دست بردن در رقم قرارداد بازیکنان، تبانی با برخی مدیران، مربیان یا بازیکنان برای افزایش قیمت فوتبالیست‌ها و جابه‌جایی‌های تهدیدآمیز بازیکنان در فوتبال پایه و تهدید باشگاه‌های دسته سومی و دسته دومی به نیت دلالی بازیکن موقتاً بازداشت شده‌اند و احتمال بازداشت افراد دیگری هم که نامشان در این پرونده به میان آمده و می‌آید، وجود دارد.

گویا بازداشت‌شدگان مجوز قانونی برای فعالیت در نقل و انتقالات ندارند و انگار برخی هم شاکی شخصی داشتند. برای اخبار تکمیلی باید منتظر اعلام نظر مراجع رسمی بود اما منابع غیررسمی بدون اشاره به نام افراد بازداشت شده، دستگیری‌ها را تأیید می‌کنند و می‌گویند خاطیان بیش از این ۹ نفری هستند که فعلاً بازداشت شده‌اند و نفرات دیگری هم احضار یا دستگیر می‌شوند.

پاکسازی فضای فوتبال بی‌سروصدا شروع شده و کمیته اخلاق همزمان با بررسی پرونده فوتبالیست‌هایی که دچار انحراف و فساد اخلاقی هستند، پرونده‌های دلالی و فساد مالی را هم پیگیری می‌کند. امیدواریم این پیگیری‌ها با جدیت ادامه داشته باشد و با قدرت جلوی هرگونه فساد اخلاقی و مالی در فوتبال ایران گرفته شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی