تیم ملی فوتبال ایران بدون آدیداس در جام جهانی
براساس خبرهای منتشر شده کمپانی مشهور تولید پوشاک ورزشی آدیداس آلمان و فدراسیون فوتبال برای تامین لباس های تیم ملی فوتبال در جام جهانی به توافق نرسند!

پایان همکاری ایران و آدیداس؟

کمپانی مشهور تولید پوشاک ورزشی آدیداس آلمان اخیرا از طرح پیراهن‌های ٨ تیم آرژانتین، بلژیک، کلمبیا، آلمان، ژاپن، مکزیک، روسیه و اسپانیا برای حضور در جام‌جهانی ٢٠١٨ رونمایی کرده است.

«آدیداس» در طراحی این پیراهن‌ها از طرح‌های قدیمی پیراهن این تیم‌ها الهام گرفته است و با بهترین کیفیت و زیباترین شکل ممکن لباس‌ها را در مرحله تولید قرار خواهد داد. در چنین شرایطی اهالی فوتبال ایران دوست دارند بدانند چرا وقتی تیم‌ملی ایران هم از لباس‌های آدیداس استفاده می‌‌کند،‌ هنوز تکلیف قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت روشن نشده و آدیداس برای تیم‌ملی ایران هم لباس طراحی نکرده است؟

آدیداس درجه دو!

مدیران فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته و بعد از فسخ قرارداد رسمی با شرکت ایتالیایی جیووا، برای این‌که کارلوس کی‌روش را راضی نگه دارند،‌ تصمیم گرفتند باب همکاری با کمپانی بزرگ و معروف آدیداس را باز کنند. در نخستين قدم مهدی تاج و همکارانش از آنجا که تیم‌ملی در آستانه شروع مسابقات حساس خود در انتخابی جام‌جهانی بود،‌ اقدام به خریداری لباس‌هایی با مارک آدیداس از بازار آزاد کردند و لباس‌های ساده و بدون طرح و فناوری که مارک آدیداس روی آن قرار داشت از بازار آزاد خریداری شد و در اختیار تیم کی‌روش قرار گرفت.

اصرار عجیب برای خریداری لباس از بازار آزاد

هنوز مذاکرات برای امضای قرارداد بین فدراسیون فوتبال و آدیداس ادامه دارد. در ماه‌های اخیر جلسات زیادی در آلمان و امارات برای نهایی‌شدن قرارداد این همکاری برگزار شده و در شرایط کنونی هم مدت‌هاست که تیم حقوقی دو طرف این مذاکرات در حال بررسی مفاد قراردادی هستند که در آینده‌ای نزدیک طبق اعلام مدیران فوتبال کشور قرار است در ایران رسما به امضا برسد. فدراسیون فوتبال به دلایلی عجیب و حیرت‌انگیز تاکنون تمایل داشته تا لباس‌های آدیداس را از بازار آزاد خریداری کند و قبل از این‌که با این شرکت به توافق برای امضای قرارداد برسد، اجناس درجه دو آدیداس را از بازار خریداری و تیم‌ملی هم آن را استفاده کرده است.

هیچ چیز مشخص نیست

در شرایط کنونی هیچ شفاف‌سازی خاصی درباره زمان عقد قرارداد نهایی و شروع همکاری رسمی فدراسیون فوتبال با آدیداس از سوی مدیریت فوتبال ایران اعلام نشده است. مدیران تلاش می‌کنند با نهایی‌کردن این قرارداد مقدماتی را فراهم کنند تا تمامی تیم‌های ملی از لباس‌های باکیفیت آدیداس استفاده کنند؛ با این حال معلوم نیست نحوه این توافق به چه شکل خواهد بود و چیزی از نظر مالی هم با این همکاری عاید فدراسیون فوتبال خواهد شد یا خیر! در شرایط کنونی تیم‌ملی ایران برای خودش لباس خریداری می‌کند و چون قراردادی به امضا نرسیده آدیداس هم طراحی خاصی برای پیراهن‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی در دستور کار خود نداشته است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه شهروند