پاسخ كارلوس كی روش به درخواست استرالیایی ها
كارلوس كی روش به تیم ملی استرالیا پاسخ داده است و اعلام کرده است که فعلا سرمربی ایران است و قصد مذاکره ندارد.

كارلوس كی روش در ایران ماندگار می شود؟

چند هفته‌ای است شایعات حكایت از آن دارد كه كارلوس كی روش سرمربی ایران بعد از جام جهانی‌ روسیه، به تیم ملی استرالیا ملحق می‌شود. وقتی این تورنمنت به پایان برسد، غول‌های آسیا برای حضور موفق در جام ملت‌های امارات حاضر می‌شوند.

این رقابت‌ها به فاصله 6 ماه پس از رقابت‌های جام جهانی‌ آغاز می‌شود. خیلی‌ها در ایران به فدراسیون فوتبال هشدار داده‌اند سریعاً تكلیف سرمربی خود را برای بعد از جام جهانی‌ روشن كند چراكه ایران فرصتی برای انتخاب مربی نخواهد داشت.

استرالیایی‌ها به خاطر همین ترسی كه دارند، می‌خواهند از همین حالا تكلیف سرمربی خود را مشخص كنند. منابع خبری فاش می‌كنند فدراسیون فوتبال استرالیا با كارلوس كی‌روش ارتباط گرفته و از او خواسته تا پیش از پایان قراردادش با ایران، با آنها قرارداد داخلی امضا كند و پس از پایان بازی‌های جام جهانی، مستقیماً به این كشور سفر كند.

كی‌روش پیشنهادات جدی‌تری قبل از جام جهانی‌ برزیل داشت. سران فوتبال مراكش، آفریقای جنوبی و...  به كی‌روش ایمیل دادند و حتی برای او نسخه‌ای از قرارداد را ارسال كردند تا به تیم ملی آنها ملحق شود. مراكش حاضر بود حتی جای مبلغ قرارداد را خود كی‌روش پر كند و برای امضا بفرستد اما این مربی فقط یك پاسخ داشت: «من سرمربی ایران هستم و باید به قراردادم پایبند باشم.»

حالا استرالیا هم تلاش دارد تا زودتر از اتمام جام جهانی‌ تكلیف كی‌روش را با خود مشخص كند اما سرمربی تیم ملی، پاسخی مشابه به آنها داده است. كی‌روش گفته: «من فعلاً مربی ایرانم. بعد از جام جهانی‌ و پس از اتمام قراردادم با تیم ملی ایران می‌توانیم در این باره با هم مذاكره كنیم.»

یكی از دلایلی كه كی‌روش علاقه‌ای به امضای قرارداد زودهنگام با استرالیا یا هر كشوری دیگری ندارد، احتمال ماندنش در تیم ملی ایران است. بعد از جام جهانی‌ برزیل، بازیكنان نقش اصلی در نگه داشتن كی‌روش را ایفا كردند. بعد از جام جهانی‌ روسیه هم به طور قطع همه بازیكنان تلاش می‌كنند تا كارلوس بماند. حتی شنیده می‌شود با رفتن كی‌روش احتمال دارد چند بازیكن از تیم ملی جدا شوند. به همین دلیل كی‌روش عجله‌ای برای تصمیم‌گیری ندارد.

او می‌خواهد با ایران به جام جهانی‌ برود و ببیند چه اتفاقاتی در روسیه می‌افتد. او قطعاً پس از این رقابت‌ها، پیشنهاد ایران را هم یك پیشنهاد جدی برای خود تلقی می‌كند. در حال حاضر فدراسیون فوتبال هم در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. كی‌روش برای آنها گران درمی‌‌آید و از سویی این باور عمومی در ایران وجود دارد كه تیم ملی قدرتمند شده و با هر مربی دیگری هم می‌تواند موفق باشد. البته این نظریه در دنیای واقعی فوتبال، رد می‌شود و حداقل تیم ملی ایتالیا گواه این موضوع بوده است. باید منتظر ماند و دید در جام جهانی‌ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی