خریبین و حسن زاده در جمع برگزیدگان 2017
مراسم برترین های آسیا در بانکوک با اهدای جایزه به بهترین های سال 2017 به پایان رسید و عمر خریبین مهمترین جایزه این مراسم را به خود اختصاص داد.

گزارش کامل برترین های آسیا

این مراسم با سخرانی شیخ سلمان ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز در کینگ پاور بانکوک شد. شیخ سلمان در شروع صحبت های خود به تمجید از فدراسیون فوتبال تایلند برای فراهم کردن شرایط برگزاری  این مراسم به شکلی مناسب پرداخت. شیخ سلمان سپس با تشکر از جیانی اینفانتیو رئیس فیفا توجه حاضران را به نمایش مراسم جلب کرد.

* اولین جایزه به امارات رسید

 اولین جایزه این مراسم به یوسف سرکال رئیس سابق فدراسیون فوتبال امارات رسید که به تازگی وزیر ورزش این کشور شده است. سرکال با دریافت جایزه الماس آسیا پشت بلندگو رفت و با تشکر از کسانی که در دوران حضورش در فوتبال یاورش بودند جایزه خود را به آنها تقدیم کرد. او در سخنرانی خود از شیوخ اماراتی که پیش از او ریاست فدراسیون فوتبال امارات را برعهده داشته اند تشکر کرد.

01256671.jpg

* ژاپن و جایزه دریم ایژیا

جایزه دریم ایژیا با پخش کلیپی از فعالیت های فدراسیون های مختلف در بخش های جنبی فوتبال آسیا بود به حاضرین معرفی شد که فدراسیون فوتبال ژاپن این جایزه را به خود اختصاص داد. رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن این جایزه را به نمایندگی دریافت کرد. این جایزه مربوط به فعالیت های جنبی و غیردولتی، خیرخواهانه و ... فوتبال در کشورهای مختلف است.

* فدراسیون‌های برگزیده

* اولین فدراسیون برگزیده فدراسیون فوتبال افغانستان بود، این فدراسیون جایزه رشدیافته فدراسیون سال را دریافت کرد.

* جایزه بعدی به رئیس فدراسیون ویتنام رسید که از دید ای اف سی بیشترین تلاش را در توسعه فوتبال در این کشور داشته است. رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام از ردیف سوم خود را به روی سن رساند و این جایزه را مال خود کرد.

01256676.jpg

* فدراسیون فوتبال ایران جایزه الهام بخش ترین فدراسیون فوتبال آسیا را از ای اف سی دریافت کرد و مهدی تاج برای دریافت این جایزه روی سن آمد و پس از دریافت آن و تعظیم به حاضرین کنار دو فدراسیون برگزیده دیگر قرار گرفت. برگزیدگان سپس با هم روی سن حاضر شدند تا عکسی به یادگار بیاندازند.

مراسم با دریافت این جوایز وارد یک بخش نمایشی شد.

* این بخش 3 جایزه دیگر نیز داشت که به فدراسیون های سنگاپور، چین و بوتان رسید.

ژاپنی‌ها برنده مربیان سال آسیا

* جایزه بعدی، جایزه مربی سال آسیا بود که ایرانی ها انتظار داشتند نام کارلوس کی روش را در بین نامزدها ببیند. مجری مراسم با اعلام اینکه مربیان معلمان مهم فوتبال هستند نامزدها را معرفی کرد: آساکو تاکاکورا(ژاپن)، جایزه بهترین مربی آسیا در فوتبال زنان را به دست آورد. او که در ردیف سوم حاضرین نشسته بود با کت و شلوار روی سن آمد و جایزه خود را با لبخندی مطمئن دریافت کرد. در قسمت مردان هم باز جایزه به ژاپنی ها رسید تاکافومی هوری سرمربی تیم اوراوا قهرمان آسیا به عنوان بهترین مربی آسیا در قسمت مردان برگزیده شد که این جایزه توسط علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران به نماینده این مربی اعطا شد.

01256679.jpg

 * در بخش بعدی صعودکنندگان به جام جهانی جایزه خود را از جانی اینفانتیو رئیس جهانی فدراسیون فوتبال دریافت کردند. مهدی تاج به همراه روسای فدراسیون های عربستان، کره، ژاپن و استرالیا این جایزه را از رئیس فیفا دریافت کرد. با توجه به اولین صعود پنج تایی آسیایی ها به جام جهانی این بخش به مراسم اضافه شده بود.

حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا

* علی اصغر حسن زاده فوتسالیست ایران که برای اولین بار در مراسم بهترین های آسیا شرکت کرده است سومین عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را دریافت کرد. او این جایزه را از رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن گرفت. حسن زاده که با لباس رسمی و کروات مشکی در ردیف سوم نشسته بود، پس از دریافت جایزه با لبخند سمت دوربین ها ایستاد تا دومین جایزه ایران از این مراسم به دست بیاید. این جایزه احتمالا آخرین جایزه ایرانی ها در مراسم بهترین های آسیا است.

01256685.jpg

فوتبالیست زن آسیا: سامانتا کر

* بعد از دقایقی استراحت مراسم به بخش مهیج تری رسید انتخاب بانوی سال فوتبال آسیا از بین سه بازیکن سامانتا کر (استرالیا)، سونگ هیونگ سیم(کره شمالی)، ساکی کوماگای (ژاپن) به بازیکن استرالیایی رسید که برای سال دوم این جایزه را به استرالیا برد. سامانتا کر این جایزه را از مویا داد عضو کمیته اجرایی گرفت و برای سخنرانی پشت تریبون رفت.

مرد سال فوتبال آسیا: عمر خریبین

*  مهمترین و هیجان انگیزترین جایزه امسال، انتخاب بهترین فوتبالیست سال است که هر سه نامزد آن در مراسم حاضرند. عمر خریبین، عمر عبدالرحمان و وولی به ترتیب روی سن آمدند و هر کدام یک کاپ کوچک را دریافت کردند که بنابر پیش بینی های قبلی عمر خریبین جایزه عنوان مرد سال آسیا را به سوریه برد. این بازیکن با درخشش در تیم ملی سوریه و الهلال کاملا شایسته این جایزه بود.


گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com