واکنش تند باشگاه تراکتورسازی به فحاشی هواداران پرسپولیس
مسئولان باشگاه تراکتورسازی نسبت شعارهای مطرح شده در بازی مقابل پرسپولیس واکنش نشان  دادند.

حاشیه های بازی پرسپولیس و تراکتورسازی

کاظم شهریاری قائم مقام باشگاه تراکتورسازی در گفت‌و‌گو با تراکتورکلاب، با اشاره به اتفاقات ناخوشایندی که در طول دیدار با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رخ داد، اظهار داشت: امیدواریم شاهد فرارسیدن روزی باشیم که همه اقوام و مردم شریف ایران در ورزشگاه‌ها مورد احترام قرار بگیرند و به بهانه یک مسابقه فوتبال موجب ایجاد چنین اختلاف‌های عمیقی بین مردم نشویم.  

قائم مقام باشگاه تراکتورسازی خاطرنشان کرد: باز هم متاسفانه همانطور که پیش‌بینی می‌شد شاهد اتفاقات تلخی در استادیوم آزادی بودیم.  با کمال تاسف باید بگویم فحاشی و بی‌احترامی‌هایی که در طول دقایق بازی علیه مردم شریف آذربایجان صورت گرفت، قطعاً سازمان‌دهی شده بود و این مایه تأسف است که یک باشگاه فرهنگی ورزشی که باید میزبان شایسته‌ای برای ما در تهران باشد نه تنها هواداران خودش را مهار نمی‌کند، بلکه با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، چنین اتفاقات تلخی در ورزشگاه رقم می‌زند.

 شهریاری تصریح کرد: انتظار ما این بود که لیدرهای باشگاه پرسپولیس به دنبال آرام کردن جو ورزشگاه و پیشگیری از چنین اتفاقات تلخی باشند ولی متاسفانه عامل اصلی همه این اتفاقات لیدرهای همین باشگاه بودند که با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، فضای بسیار نامناسبی را در ورزشگاه ایجاد کردند و اخلاق قربانی اصلی این اتفاقات بود. 
قائم مقام باشگاه تراکتورسازی تاکید کرد:اگر چه می‌دانیم که اقدامات تحریک کننده و از پیش تعیین شده لیدرهای باشگاه حریف زمینه‌ساز مطرح شدن چنین شعارهایی در ورزشگاه بود، با این وجود از هواداران خودمان می‌خواهیم اسیر چنین توطئه هايى نشوند.

شهریاری در پایان گفت:از کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال درخواست برخورد قاطع و جدی با این گونه رفتارها را داریم. ما در تهران میهمان بودیم و اگر هواداران ما هم از جانب هواداران حریف با توهین‌ها و فحاشی‌های سازمان‌دهی شده تحریک نمی‌شدند تنها به دنبال تشویق تیم محبوب خود بودند اما متاسفانه فضای بسیار زشتی در ورزشگاه ایجاد شد و یک روز تلخ و سیاه را برای فوتبال ایران رقم زد.  از مسئولان محترم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی انتظار داریم که عدالت را قربانی مصلحت‌ها نکنند و با متخلفین این اتفاق تلخ برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

محمودی سرپرست تیم تراکتورسازی هم در این خصوص گفت: امروز به ميليون ها نفر از مردم شريف ايران در حاشيه يك مسابقه فوتبال توهين شد!

همه تمهيدات لازم انديشيده شده بود تا ٩٠ دقيقه به صورت هماهنگ ٦٠ هزارنفر فحاشى كنند و اين توهين ها به صورت سازماندهى شده از سوى ليدرهاى تيم ميزبان انجام شد.

محمودى همچنين گفت: فوتبال بايد بهانه اى براى همدلى و دوستى مردم در سراسر كشور باشد نه اينكه با فحاشى و شعارهاى قوميتى به هم وطن خودمان با زشت ترين الفاظ توهين كنيم. همه سكوها و ليدرهاى تيم ميزبان يكپارچه و يك‌صدا زشت ترين الفاظ را به كار مى بردند. چرا با اين افراد برخورد نمى شود؟

سرپرست تراكتورسازى همچنين گفت: صدها بازيكن از آذربايجان روزى پيراهن پرسپوليس یا استقلال را برتن كرده اند و ده‌ها بازيكن هم از اين دو تيم به تراكتورسازى آمدند. ما دشمنان هم نيستيم كه اينطور روى سكوها همه ارزش ها و دوستى ها را زير پا بگذاريم. اين چه عادت زشت و ناپسندى است كه در سال هاى اخير باب شده و بعضى ها قبل از اين مسابقه براى ايجاد تنش و درگيرى برنامه ريزى مى كنند؟

محمودى همچنين در پايان اظهار داشت: هزاران هوادار دلسوز با تحمل سختى راه به ورزشگاه آمدند تا تيمشان را تشويق كنند اما شاهد زشت ترين توهين ها و بى احترامى ها به مردم شريف اذربايجان بودیم. طبيعى است كه اين هوادار هم واكنش نشان مى دهد. قطعا هر شعار ناپسندى محكوم است اما بايد ببينيم عامل اصلى  اين اتفاقات هواداران كدام تيم بودند؟ مردم شريف آذربايجان در طول تاريخ عشق خودشان را نسبت به ايران عزيز نشان داده اند و بعضى شيطنت ها اين حقيقت را زير سوال نخواهد برد، با اين وجود هر شعار نامربوطى را كه موجب از بين رفتن همدلى و اتحاد اقوام مختلف در سراسر كشور می‌شود به شدت محكوم مى كنيم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: سایت باشگاه تراکتورسازی