اعلام نحوه همكاری ايران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲
گفته می شود که در جام جهانی 2022 قطر, تعدادی از هواداران فوتبال به جزیره کیش و قشم فرستاده می شوند تا آنجا اسکان داده شوند!

همکاری ایران با قطر در جام جهانی 2022

میزبان مسابقات جام جهانی‌ ۲۰۲۲ به اندازه كافی جا برای اسكان هواداران فوتبالی كه از سراسر دنیا به این كشور سفر می‌كنند، ندارد و در كنار اینها پروژه‌های آماده‌سازی جام جهانی‌ به كندی پیش می‌رود.

در همین راستا مسئولان قطری در حال مذاكره با ایران درباره همكاری با یكدیگر در این رابطه هستند.

این موضوع گزارشی است كه روزنامه انگلیسی «اِكونومیست» نوشته است: مذاكرات مسئولان قطری و ایرانی در زمینه پذیرایی و اسكان دادن بخشی از هواداران فوتبالی جام جهانی‌ ۲۰۲۲ در دو جزیره ایرانی كیش و قشم در جریان است. با این وجود بعید به نظر می‌رسد كه ایران بخواهد از برخی بازی‌ها میزبانی كند.

قطر قادر نخواهد بود ۱۰۰ هزار اتاق هتل برای هواداران خارجی فوتبال در جریان برگزاری جام جهانی‌ تأمین كند. انتظار می‌رود قطر در جریان میزبانی از جام بیست و دوم تنها ۴۵ هزار هوادار را در هتل‌های خود اسكان بدهد. قطری‌ها برای اسكان دادن و پذیرایی از این افراد شاید مجبور شوند از كشتی‌های تفریحی بزرگ استفاده كنند و حتی كمپ كارگران مهاجر را برای این منظور بازسازی كنند.

 طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، بعید به نظر می‌رسد قطر بتواند ۱۲ ورزشگاهی را كه قول ساختش را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی‌ ۲۰۲۲ را داده بود، بتواند به موقع تكمیل كند. پیش‌بینی می‌شود تنها ۸ ورزشگاه از ۱۲ ورزشگاه تا آن موقع تكمیل شود. پیش از این امارات اعلام آمادگی كرده بود تا در زمینه میزبانی از برخی بازی‌های جام جهانی‌ به قطر كمك كند اما از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیك دو كشور تیره و تار شده است و در كنار امارات نیز عربستان و بحرین هم روابط دیپلماتیك خود را با قطر به دلایلی از جمله روابط خوب با ایران قطع كردند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tasnimnews.com