با ارتورو سالام سرمربی جدید تراکتورسازی آشنا شوید
باشگاه تراکتورسازی بعد از چندین روز مذاکرات، جانشین یحیی گل‌محمدی در این تیم را معرفی کرد و  ارتورو سالام سرمربی سرشناس ترکیه‌ای را به تبریز آورد.

ارتورو سالام کیست؟

بعد از آنکه مسؤولان تراکتورسازی و بنابر خواسته هواداران این تیم تصمیم به تغییر در راس کادر فنی این تیم گرفتند، نمایندگان این باشگاه برای انتخاب سرمربی جدیدشان از روز سه‌شنبه هفته گذشته راهی ترکیه شدند تا با گزینه‌های مختلفی که مد نظر دارند، وارد مذاکره شوند.

طی یک هفته اخیر از مصطفی دنیزلی و ارسون یانال به‌عنوان گزینه‌های نهایی سرمربیگری تراکتورسازی نامبرده می‌شد و حتی شایعاتی به طور جدی مطرح بود که توجه به سابقه کار دنیزلی در ایران و همچنین رابطه خوب او با مصطفی آجورلو، این مربی مجددا به لیگ برتر بازمی‌گردد و از سوی دیگر رسانه‌های ترکیه‌ای نیز خبر از نهایی شدن این توافق داده بودند.

اما در نهایت باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد بامداد پنج‌شنبه با ارتورو سالام برای سرمربیگری تیمش به توافق نهایی رسیده و او وارد ایران خواهد شد تا مذاکرات پایانی را پیش ببرد و قراردادش را امضاء کند.

ارتورو سالام ترکیه‌ای که 48 سال دارد، کار سرمربیگری را در 34 سالگی و با تیم سامسون اسپور آغاز کرده و بعد از آن هدایت تیم‌هایی همچون قیصریه اسپور، بشیکتاش، بورسیا اسپور، اسکیسهیر اسپور و مالاتیا اسپور را برعهده داشته که در این مدت موفق شده کار بزرگی انجام دهد و بورسیا اسپور که خارج از تیم‌های قدرتمند سنتی ترکیه است را به قهرمانی سوپر لیگ این کشور برساند و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.
 

سالام نخستین گزینه‌ای بوده که مدیران باشگاه تراکتورسازی در ترکیه با او وارد مذاکره شدند؛ اما این مربی ابتدا برای حضور در این تیم موافقت نکرده؛ ولی در نهایت نمایندگان باشگاه تبریزی توانسته‌اند رضایت او را جلب کنند تا به ایران بیاید.

این مربی جوان، در دوره خود بازیکن مطرح و گران‌قیمتی بوده و در کارنامه‌اش سابقه بازی در بشیکتاش و سامسون‌اسپور هم دیده می‌شود و همچنین در قیصریه اسپور نیز مربی حامد کاویانپور هم بوده است.

یکی از مزیت‌هایی که مدیران تراکتور را ترغیب به همکاری با ارتورو سالام کرده سن پایین او بوده، چراکه سن این مربی 20 سال کمتر از مصطفی دنیزلی است و علاوه بر کارنامه مثبت، قیمت مناسبت‌تری داشته که موجب شده مسؤولان باشگاه تبریزی بیشتر از سایر گزینه‌ها با او مذاکره کنند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com