شکار بزرگ مورینیو؛ سلام الكسیس سانچس به منچستریونایتد
باشگاه منچستریونایتد سرانجام موفق به جذب الكسیس سانچس شد و حالا توان رقابت با تیم های قوی تر را خواهد داشت.

الكسیس سانچس به منچستریونایتد پیوست

تغییر و تحولات در نقل و انتقالات زمستانی بالاخره به اردوی منچستریونایتد هم كشیده شد و الكسیس سانچس به عنوان خرید جدید شیاطین سرخ به هواداران معرفی شد. بازیكنی كه یك دور در تیم‌های بزرگ جزیره زد تا به لطف زیركی مدیربرنامه‌‌اش فرناندو فلیسویچ بتواند پول بیشتری بگیرد و لباس قرمز یونایتد را به تن كند.

سبقت یونایتد از سیتی و چلسی

انتقال الكسیس سانچس به منچستریونایتد در حالی رقم خورد كه این بازیكن از ابتدای ژانویه مورد توجه باشگاه منچسترسیتی بود؛ تیمی كه از سرخیو آگوئرو گرفته تا گابریل ژسوس، كوین دبروین و رحیم استرلینگ را در اختیار دارد و قصد داشت با جذب الكسیس پایه‌های خطوط تهاجمی‌‌اش را قوی‌تر كند. همه چیز توافق شده بود و جلسات نهایی در حال برگزاری بود كه آرسنالی‌ها بر سر قیمت به مشكل خوردند و معامله را بر هم زدند. این وسط تا چلسی به خودش آمد و به طور جدی وارد مذاكره شد، یونایتد كار را تمام كرده بود.

دستمزد نجومی برای سانچس

اصلی‌ترین دلیلی كه الكسیس و آرسنال متقاعد شدند تا با یونایتد مذاكره كنند، تأیید مبلغ درخواستی آنها بود. منچستریونایتد با قراردادی به ارزش 180 میلیون پوند كه اعتبار آن چهار سال و نیم است، الكسیس شیلیایی را از لندن به اولدترافورد كشاند. بر مبنای این قرارداد باشگاه منچستریونایتد موظف است هفته‌ای 400 تا 500 هزار پوند به الكسیس دستمزد بدهد. 180 میلیون پوند اگرچه رقم غیرمنطقی برای بازیكن 29 ساله تیم ملی شیلی به حساب می‌‌آید اما با احتساب مالیات و آپشن‌هایی كه برای این الكسیس، مدیربرنامه‌‌اش، آرسنال و همچنین مالیات در نظر گرفته شده به این رقم نجومی می‌رسد.

فروش پیراهن سانچس در منچستر

در شرایطی كه هنوز الكسیس سانچس به اولدترافورد نیامده بود، باشگاه منچستریونایتد در اقدامی به فروش پیراهن‌های با نام الكسیس در فروشگاه‌های خود پرداخته و شماره 7 را برای این بازیكن شیلیایی برگزیده است. شماره‌ای كه پیش از این بر تن بازیكنانی همچون كریس رونالدو، دیوید بكام و اریك كانتونا بوده و بدون تردید مسئولیت الكسیس 29 ساله را در آغاز راهش با شیاطین بالا خواهد برد.

14 میلیون پوند در سال

الكسیس بر طبق ارقامی كه در رسانه‌های دنیا منتشر شده، اكنون می‌تواند نام خودش را در بین پردرآمدترین بازیكنان فوتبال بر اساس دستمزد سالانه مطرح كند. گفته می‌شود باشگاه منچستریونایتد قرار است سالانه 14 میلیون پوند به سانچس پول بدهد. 14 میلیون پوند با كسر مالیات.

مخیتاریان آرسنالی می‌شود؟

نكته ابهام ماجرا بحثی است كه این روزها همزمان با منچستری شدن سانچس، در مورد هنریك مخیتاریان وجود دارد. بازیكن ارمنستانی منچستریونایتد پس از اینكه نتوانست اعتماد ژوزه مورینیو را جلب كند، از حضور در نیمكت ناراضی است و گفته می‌شود آرسنالی‌ها می‌خواهند به عنوان بخشی از قرارداد سانچس، هنریك را به لندن بیاورند. هرچند كه این انتقال هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته و نام گزینه‌های دیگری همچون پیر امریك اوبامیانگ مهاجم دورتموند نیز به آرسنال لینك شده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی