گزارشی متفاوت از علاقه فوتبالیست های پولدار برزیلی به زنان سفید پوست! عکس
در این گزارش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا فوتبالیست های سیاه پوست برزیلی به زنان سفید پوست علاقه زیادی دارند و با زنان سیاه پوست ازدواج نمی کنند.

فوتبالیست های برزیلی هرگز با دختران سیاه پوست ازدواج نمی کنند!

 نژاد پرستی هنوز در دنیای ورزش بیداد می کند. سیاه پوست ها هنوز هم از شر شعارهای توهین آمیز نژادپرستانه در امان نیستند.
اما همین جا توقف می کنیم. در ورزش به اندازه کافی درباره نژادپرستی علیه بازیکنان رنگین پوست صحبت شده است. اینبار موضوع را از جنبه دیگری بررسی می کنیم.

اینبار همه چیز از خود ستاره های سیاه پوست شروع می شود. فعلا برخی از این ستاره های رنگین پوست حق ندارند درباره نژادپرستی صحبت کنند. چرا؟ چون رفتار خودشان مصداق کامل نژادپرستی است. چون این ستاره ها همان هایی هستند که وقتی به شهرت جاودانه و ثروت بی پایان رسیدند چهره واقعی خودشان را نشان دادند. چگونه؟ بگذارید داستان را از ابتدا برایتان بگوییم....

سیاه و سفید، دست در دست هم

این داستان ورزشی نیست. یک تراژدی است. در سال 1956 یک گزارش آماری نشان داد در برزیل ازدواج یک زن سیاه پوست با یک مرد سفید پوست به ندرت اتفاق می افتد. مجله Ebony در اینباره گزارشی را منتشر کرد. در این تصویر یک دختر خندان و شاداب سیاه پوست دست در دست یک مرد سیاه پوست دیده می شود. این تصویر آن زمان بسیار نایاب بود. در واقع اینکه در آن زمان یک مرد سفید پوست تن به ازدواج با دختری سیاه پوست بدهد بسیار کم اتفاق می افتاد. سال ها گذشت. در واقع ده ها سال گذشت. اما جامعه برزیل تغییر چندانی نکرد. هنوز به ندرت می توانید ببینید که یک پسر سفید پوست با یک دختر سیاه پوست تن به ازدواج بدهد. اما واقعیت تلخ تر هم شده است. حالا دیگر پسران سیاه پوست و رنگین پوست برزیلی به محض اینکه در زندگی به شهرت و ثروت برسند هرگز با دختران سیاه پوست ازدواج نمی کنند.

اینبار نژادپرستی را خود مردان رنگین پوست رقم می زنند، مردانی سابقا فقیر که اکنون به نان و نوا رسیده اند.

آمار تکان دهنده برای زنان سیاه پوست

در سال 2010 یک گزارش آماری نشان داد که بخش عمده زنان بالای 50 سالی که مجرد مانده اند سیاه پوست هستند.

در ادامه این گزارش آمده است به محض اینکه یک مرد رنگین پوست برزیلی موقعیت بالای اجتماعی به دست بیاورد یک زن زیبای سفید پوست و رنگین چشم را برای ادامه زندگی مشترک برمی گزیند و هرگز سراغ زن سیاه پوست نمی رود.

نمونه بارز مردان سیاه پوستی که عاشق سفیدها هستند پله اسطوره بی بدیل این کشور است. او سه بار ازدواج کرد اما از این سه ازدواج او هیچکدام از همسرانش سیاه پوست نبودند این در حالی است که خود پله یک سیاه پوست به شمار می رود.


پله و یکی از همسرانش

پله و یکی از همسرانش

گزارش آماری تکان دهنده تری مدتی بعد منتشر شد. از هر 50 مرد سیاه پوست برزیلی که تاجران موفق و ثروتمندی هستند 49 تای آنها با زنان سفید پوست ازدواج می کنند.

این مردان تازه به دوران رسیده

"پولی مارینیو" هنرپیشه 33 ساله و مشهور برزیلی که خود یک رنگین پوست است میگوید این مجلات، تلویزیون و مردان مشهور برزیلی هستند که به سفیدها در مقایسه با سیاه ها ارزش بیشتری می دهند.
او می گوید: «انگار در برزیل ما یاد میگیریم سیاه ها هیچ وقت نمی توانند زیبا باشند، آنها همیشه برده باقی می مانند. سیاه ها خوب نیستند!»

این هنرپیشه در ادامه صحبت هایش به ستاره های فوتبال برزیل می تازد. وی می گوید: «یک فوتبالیست سیاه پوست و بسیار موفق برزیلی بهترین چیزها را برای خودش می خواهد. آنها خانه زیبا می خرند، یک فراری زیر پایشان می اندازند و از همه مهم تر یک زن شیک، مو بور و چشم آبی را برای خودشان پیدا می کنند!»

این هنرپیشه مدتی در نیویورک زندگی کرد و آنجا هم تجربه تلخی دارد. او این چنین توضیح داد: «آنجا درعین تعجب مردان سیاه پوست و تازه به دوران رسیده ای دیدم که دختران سفید پوست را برای ازدواج انتخاب کرده بودند. آنها در عین وقاحت پس از اینکه به ثروت رسیدند همسر و یا نامزد سیاه پوست خود را ترک کرده و به آمریکا آمده بودند. »

آنها الگوهایی خوبی نیستند

رونالدو، روماریو، رونالدینیو و ... همگی با دخترانی سفید پوست ازدواج کردند. شاید پس از اینکه به ثروت رسیدند دیگر دختران سیاه را صلاحیت دار نمی دیدند! شاید بدترین الگو روماریو باشد که خودش اعتراف کرده به زنان سفیدپوست علاقه بسیار زیادی دارد!

بر اساس گزارش این سایت ستاره های فوتبال برزیل ترجیح می دهند با دخترانی قدم بزنند که زیبا رو باشند تا بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار بگیرند. نیمار حالا سرآمد جدید محسوب می شود. او نیز هرگز با دختران سیاه پوست ارتباطی نداشته است هر چند خود نیمار یک رنگین پوست محسوب می شود.

رونالدو هم ازدواج های متعددی را ثبت کرده است. در میان این ازدواج ها حتی یکی از همسران رنگ پوست سیاه نداشته.

رویه رسانه ها نیز عجیب است. در حالی که یک فوتبالیست سیاه در کنار همسر و یا نامزد سفید پوستش در کانون توجه قرار دارد اما زوج های سیاه در رسانه ها دیده نمی شوند. در واقع قانون این است. یا یک مدل سفید و جذاب را به عنوان زوج انتخاب کن یا برای همیشه از دید رسانه ها خارج شو.


روماریو و معشوقه سابقش

روماریو و همسر سابقش

آمارها واقعیت را می گویند؟

70 درصد از جامعه فقیر و حتی متوسط برزیل با هم نژاد خود ازدواج می کنند، به این ترتیب که سیاه با سیاه و سفید با سفید. اکنون آمار تا حدودی متفاوت است. بر اساس آمار تنها 15 درصد از برزیلی ها با هم نژاد خود ازدواج می کنند. این مردان هستند که بیشتر تمایل به ازدواج با سفیدها دارند، در میان زنان سیاه پوست موفق و مشهور نیز این رویه دیده می شود اما نسبت به مردان تا این اندازه به ازدواج با یک سفید پوست تمایل شدید نشان نمی دهند و حریص نیستند.

زنان سیاه پوست هنوز هم دریبل می خورند. ستاره های برزیلی در واقع الگوی دریبل زدن زنان رنگین پوست هستند. آنها پس از رسیدن به شهرت و ثروت این دختران رنگین پوست را پشت سر می گذارند و به سمت زندگی پر زرق و برق تری شیرجه می روند. آنها همه چیز دارند. چه کسی می تواند آنها را مجبور به ازدواج با دختران سیاه پوست و فقیر کند؟!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: jamejamonline.ir