معروف ترین مربیان بیکار در لیگ برتر ایران
این روز ها مربیان سرشناسی هستند که بدون تیم مانده اند و حالا باید خانه نشینی را تجربه کنند.

16 مربی بیکار لیگ برتر

با کنار رفتن یحیی گل محمدی و زلاتکو کرانچار از جمع سرمربیان لیگ برتری دو سرمربی دیگر سرشناس فعال در فوتبال ایران هم بدون تیم شدند. با کنار رفتن این دو البته جا تنها برای یک مربی بدون تیم باز شد.

منصور ابراهیم زاده زمانی پدیده مربی گری ایران محسوب می شد. ذوب آهن را به یک قدمی قهرمانی لیگ ایران و آسیا رساند و سپس در تیم هایی همچون نفت تهران، راه آهن و پیکان هم در لیگ برتر فعالیت کرد. او حالا پس از چند سال دوری به لیگ برتر برگشته است.

نگاهی به فهرست سرمربیان لیگ برتری نشان می دهد که در این فهرست ۱۶ نفره همچنان جای خالی چندین نام سرشناس دیده می شود.

حسین فرکی

فرکی با دو قهرمانی در لیگ برتر، دومین سرمربی پرافتخار لیگ برتر به شمار می رود. سرمربی پیشین فولاد اما در دو فصل گذشته روزهای خوشی را سپری نکرد. فرکی پس از جدایی تلخ از سپاهان، فصل قبل هم در سایپا چندان موفق عمل نکرد. خودش عنوان کرده فعلا ترجیح می دهد استراحت کند. او می تواند گزینه هر تیم باشد.

یحیی گل‌محمدی

با کسب نتایج خوب در صبا، پرسپولیس، نفت تهران و ذوب آهن خود را به عنوان یکی از مربیان آینده دار معرفی کرد. لیگ هفدهم اما لیگ ناموفقی برای گل محمدی بود، مانند لیگ شانزدهم. او با پذیرفتن هدایت تراکتورسازی دست به خطر زد و این ریسک او نتیجه نداد. گل محمدی هم یکی از مربیانی است که قطعا با پیشنهادهای قابل توجه ای روبرو خواهد شد. دو قهرمانی در جام حذفی در ویترین افتخارات یحیی دیده می شود.

علیرضا منصوریان

منصوریان پایان تلخی در استقلال پیدا کرد. کارنامه او به نحوی هست که به زودی به لیگ برتر برگردد. پاس همدان و نفت تهران دیگر تیم هایی‌اند که منصوریان در آن مربی‌گری کرده است.

فرهاد کاظمی

کاظمی با قهرمان کردن سپاهان در دومین دوره لیگ برتر کاری کرد کارستان. او در ادامه کمی از سطح اول لیگ فاصله گرفت. کاظمی در چند دوره اخیر برای حفظ تیم‌های انتهای جدولی تلاش کرد. پس از انجام این ماموریت در ذوب آهن، راه آهن و سیاه جامگان فصل قبل در ماشین سازی ناکام ماند. او هم از لیگ برتر فاصله گرفت.

زلاتکو کرانچار

کرانچار نتوانست بازگشتش به سپاهان را با موفقیت همراه کند. در سابقه او یک قهرمانی در لیگ برتر و یک جام حذفی دیده می شود. شاید در آینده دوباره شاهد بازگشت کرانچار به فوتبال ایران باشیم.

پرویز مظلومی

حضور دوباره او در استقلال همه را شگفت زده کرد. پس از جدایی از استقلال در تیم دیگری دیده نشد.

حمید درخشان

پرسپولیس و نفت تهران آخرین تیم های این مربی بوده است.

جواد نکونام

با حضور در خونه به خونه رسما حضور خود را در عرضه مربیگری اعلام کرد. نکونام از خونه به خونه جدا شد و قطعا به زودی لیگ برتر برمی گردد.

سایر مربیان

به غیر از مربیان فوق، مربیان دیگری مثل حمید استیلی، رسول خطیبی، صمد مرفاوی، اکبر میثاقیان و.. که سابقه حضور در لیگ برتر با حداقل سه، چهار تیم را دارند فعلا بدون تیم‌اند.

لوکا بوناچیچ که سابقه گردش در تیم ها را دارد از ایران فاصله گرفت. علیرضا مرزبان، نادر دست‌نشان و دراگان اسکوچیچ در لیگ یک حضور دارند.

خداداد عزیزی هم فعلا خانه‌نشین است مانند محمد احمد‌زاده و...



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  90tv.ir