هشدار درباره ملخ ها برای تهدید جام جهانی
وزارت کشاورزی روسیه توصیه ویژه‌ای به شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال جهت جلوگیری از رسوایی جهانی کرد.

ملخ ها مهم‌ترین تهدید جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه!

پتر خکمارف، رئیس دپارتمان گیاهان وزارت کشاورزی روسیه به شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال توصیه کرد مراقب حمله گسترده ملخ‌ها به زمین چمن ورزشگاه‌های میزبان این بازی‌ها باشند و آن را نادیده نگیرند.

این مقام مسئول در وزارت کشاورزی روسیه ادامه داد: بی‌توجهی به این توصیه می‌تواند سبب رسوایی جهانی برای روسیه شود. ما یاد گرفتیم که چگونه با ملخ‌ها مبارزه کنیم اما در سال جاری میلادی نمی‌خواهیم یک رسوایی جهانی در این رابطه برای روسیه ایجاد شود. تمام دنیا امسال به روسیه می‌آیند و زمین‌های فوتبال سرسبز هستند. ملخ‌ها هم جایی را که سبز باشد بسیار دوست دارند.

خکماروف در ادامه به شوخی که خنده حضار در یک جلسه دولتی را به همراه داشت  از زبان ملخ‌ها گفت: من به جایی که فوتبال بازی می‌کنند، نمی‌روم! البته این حرف من بابت شوخی بود اما می‌دانید وقتی که میلیون‌ها هکتار را ملخ‌ها اشغال کنند چقدر شرم‌آور است و باید پاسخگوی کارمان باشیم. امروز ملخ‌ها در ولووگراد، آستاراخان و دیگر مناطق جنوبی روسیه مشاهده شده‌اند، بنابراین باید این هشدار را جدی بگیریم.

رئیس دپارتمان گیاهان وزارت کشاورزی روسیه همچنین خواهان توجه شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال به فرهنگ کشاورزی در این مناطق جهت جلب توجه میهمانان خارجی و هواداران سراسر جهان شد.

جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در روزهای ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر روسیه با شرکت ۳۲ تیم برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir