حذف نام همایون شجریان از فهرست خوانندگان سرود تیم ملی فوتبال
جلسه ستاد هماهنگی جام جهانی روز گذشته با ریاست حمیدرضا آصفی در فدراسیون فوتبال برگزار شد و نام همایون شجریان به عنوان خواننده تیم ملی, حذف شد.

یک خواننده پاک جایگزین همایون شجریان می شود

در حالی که مدت‌ها بود ستاد هماهنگی جام جهانی با ریاست حمیدرضا آصفی مشاور ارشد فدراسیون فوتبال برگزار نشده بود روز گذشته این جلسه با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی و... برگزار شد.

از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست می‌توان به برنامه‌ریزی برای مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال در آخرین روزهای حضور در تهران و قبل از اعزام به روسیه اشاره کرد.

طبق این برنامه‌ریزی قرار شد مراسم بدرقه تیم ملی در تالار وحدت بنیاد رودکی برگزار شود که در این مراسم ارکستر سمفونیک تهران مراسمی اجرا خواهد کرد. تا بدین لحظه برای دعوت از شخصیت‌های سیاسی تصمیم‌گیری نشده اما بزرگان ورزش کشور قطعا به این مراسم دعوت می‌شوند.

همچنین در چند روز گذشته مباحثی بابت انتخاب همایون شجریان به عنوان خواننده مراسم افتتاحیه جام جهانی از سوی ایران مطرح شده بود اما در جلسه روز گذشته نظر اعضا بر این بود که خواننده پاپ به عنوان نماینده ایران انتخاب شود. البته بحث بر سر اینکه کدام خواننده طراز اول ومحبوب پاپ انتخاب شود، تصمیم‌گیری نشده است.

نماینده سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد ایجاد یک بازارچه فرهنگی با ارائه کنسرت‌های موسیقی و اقلام فرهنگی ایران را مطرح کرد که تا حدود زیادی مورد موافقت اعضا قرار گرفت. البته موارد مطرح شده در ستاد جام جهانی بر اینکه فدراسیون فوتبال چه برنامه‌هایی را در روسیه به اجرا بگذارد نیازمند بنیه مالی قوی است.

طبق برآوردی که ستاد جام جهانی انجام داده برای برگزاری مراسم فرهنگی برای اعزام ۱۰ نفر به مدت ۱۵ روز مبلغ ۴ میلیارد تومان بودجه لازم است که البته هنوز این بودجه تامین نشده است و محل کسب درآمد بودجه مورد بررسی است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir