عبدالله ویسی چطور استقلال خوزستان را نابود کرد؟
استقلال خوزستان نیمه‌نهایی جام حذفی را هم در زمین خود باخت اما مقصر این همه شکست چه کسی جزء عبدالله ویسی است؟

استقلال خوزستان بازهم ناکام شد!

عبدالله ویسی، بعد از ناکامی در لیگ برتر، موفق نشد برخلاف گفته هایش، استقلال خوزستان را به فینال جام حذفی ببرد.

مسیر خوزستانی ها برای رسیدن به نیمه نهایی زیاد سخت نبود و در این مرحله با سه گل به تیم دسته اولی باختند و از جام خداحافظی کردند. ویسی پیش از بازی طوری حرف زده بود که همه منتظری فینال استقلال-استقلال خوزستان بودند اما در زمین، نتیجه چیز دیگری بود.

اتفاقی که امروز برای آبی های اهواز افتاد، ماحصل تمام حواس پرتی ویسی از مسایل فنی و زوم روی مسایل اقتصادی باشگاه بود. همواره مربیان می گویند مشکلات مالی باید حل شود اما هرگز تیم خود را قربانی این مسایل نمی کنند. به عنوان مثال دو فصل قبل منصوریان در نفت تهران باوجود مشکلاتی به مراتب بدتر از استقلال خوزستان، توانست این تیم را به بالای جدول ببرد و حتی مانع از قهرمانی پرسپولیس شود. منصوریان می توانست الگوی ویسی باشد. او بارها و بارها گفت دیگر درباره مسایل مالی حرف نمی زنند و با جان و دل مبارزه می کنند تا نفت تبدیل به قدرت همیشگی شود.

ویسی اما این سیاست را نداشت و تنها و تنها از این گفت که تیمش خراب است، روحیه ندارند، پول ندارند، مشکل دارند و خلاصه اگر بازیکنان دنبال بهانه هم نبودند، ویسی به اندازه کافی به آنها بهانه و توجیه برای شکست داد. احتمالا ویسی در استقلال خوزستان، سرنوشت استقلال اهواز را فراموش کرده و اگر می دانست قرار است با سقوط احتمالی این تیم چه بلایی سر قهرمان دو فصل قبل لیگ برتر بیاید، هرگز فقط از پول حرف نمی زند. همه بخوبی می دانند تیم هایی مثل استقلال خوزستان وقتی سقوط می کنند، نمی توانند معادلات بازگشت به لیگ برتر را درست حل کنند چون اصولا قوانین لیگ یک را بلد نیستند. در نهایت ممکن است به دسته پائین و پائین تر بروند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir