نتایج فاجعه آمیز تراکتورسازی با مربی 2 میلیارد تومانی اش!
ارطغرول ساغلام سرمربی تیم تراکتورسازی با قراردادی 2 میلیاردی به این تیم آمده است اما نتایج بسیار ضعیفی با این تیم کسب کرده است.

ارطغرول ساغلام از تراکتورسازی اخراج می شود؟

تراکتورسازی در شرایطی ناکامی‌های متعددی را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد که نمی‌شود نقش ارطغرول ساغلام را در این نتایج نادیده گرفت. سرمربی ترک‌تبار که در کشور خود سابقه قهرمانی با بورسا اسپور را داشت، وقتی راهی تراکتورسازی شد حرف‌هایی را بر زبان آورد که خیلی‌ها را امیدوار کرد. او در جلسه معارفه‌اش از قهرمانی در آسیا و ساختن تیمی قدرتمند صحبت کرد اما حالا تیمش در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

نتایجی که ساغلام در نیم‌فصل دوم با تراکتورسازی به دست آورده خجالت‌آور است و هیچ توجیهی ندارد. او در لیگ برتر7 مسابقه رهبری تراکتورسازی را برعهده داشته که از این بازی‌ها 3 مساوی، دو برد و دو باخت به دست آورده است. همچنین ساغلام در لیگ قهرمانان آسیا نیز در 5 مسابقه روی نیمکت تراکتورسازی نشسته که 3 باخت و دو مساوی عاید تیم او شده است.

در مجموع ساغلام در 12 بازی سرمربیگری تراکتور را برعهده داشته که 5 مساوی، 5 باخت و فقط دو برد توانسته به دست بیاورد. کسب فقط دو پیروزی از 12 بازی ممکن به خوبی نشان می‌دهد که این مربی ترک‌تبار آنطور که درباره‌اش تبلیغات شده بود، مربی قدرتمندی نیست و نمی‌تواند دردی از سرخپوشان تبریزی دوا کند. به عبارت بهتر ساغلام فقط 16 درصد بازی‌هایش را با برد پشت سر گذاشته و 41 درصد مسابقات را شکسته خورده است.


تیم ساغلام نه تنها در خط دفاعی ساختار لازم را ندارد که در خط حمله نیز زور گلزنی در آن مشاهده نمی‌شود. مقایسه آمار گل‌های زده و خورده تراکتورسازی در زمان سرمربیگری ساغلام به خوبی نشان می‌دهد که او نتوانست در بحث فنی نیز تغییر زیادی روی تیم ایجاد کند و حالا کار به جایی رسیده که تراکتورسازی برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند.

در چنین شرایطی تراکتورسازی بدون آنکه انگیزه خاصی داشته باشد باید 3 بازی آینده لیگ برتر  و یک بازی آسیایی را پشت سر بگذارد و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار ساغلام و دستیاران ترک‌تبارش خواهد بود.

این مربی که با قراردادی به ارزش 380 هزار دلار (حدود دو میلیارد تومان) راهی تراکتورسازی شد، هرگز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حال سوال از مسئولان تراکتورسازی این است که چرا ساغلام را جایگزین یحیی گل‌محمدی کردند که همین نتایج و شاید نتایجی بهتر را در نیم‌فصل اول کسب کرده بود؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com