پنالتی جنجالی ثابت کرد فساد در فوتبال ایران توهم نیست!
ماجرای یک پنالتی جنجالی، بحث داغ فوتبال ایران در هفته جاری است که در برنامه نود نیز به آن پرداخته شد.

ماجرای پنالتی جنجالی در لیگ برتر

رضا غیاثی، سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره شایعه‌ای که از تغییر داور یک بازی به علت اینکه مسؤولان یکی از تیم‌ها گفته بود داور اعلام شده از سوی کمیته داوران در دقیقه 37 برای یک تیم پنالتی می‌گیرد، گفت که این جریان برخلاف آنچه مطرح شده برای قدیم نیست و برای حال حاضر است.

غیاثی گفت: ما روزهای بعد از مسابقات به اتفاق آقایان اصفهانیان و عسگری به بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک نظارت می‌کنیم که داوری‌ها چطور بوده است؛ یک روز مسؤولان یکی از تیم‌ها آمد و گفت در فلان دقیقه بازی دو تیم لیگ یکی چنین اتفاقی می‌افتد و پنالتی رخ می‌دهد که ما هم برای احتیاط، در فاصله دو روز به مسابقه، آن داور را عوض کردیم ولی باز هم در دقیقه 37 آن اتفاق افتاد و پنالتی گرفته شد که البته بعد از بازبینی صحنه به عقیده گروه سه نفره ما آن پنالتی به درستی اعلام شده بود.

او ادامه داد: وظیفه کمیته داوران صیانت از آبروی داوران است؛ البته همان موقع هم به آن آقایان گفتیم داور که نمی‌تواند صحنه‌های بازی را پیش‌بینی کند یا به وجود بیاورد؛ امکان دارد در دقیقه 37 اصلا توپ آن طرف زمین باشد؛ بعد فهمیدیم که منظور آقایان، بازیکنان تیم‌ها بود و نه داوران؛ به آن افراد گفتیم به کمیته اخلاق فدراسیون مراجعه کنند و حرف‌های خودشان را بگویند. اسم تیم‌ها را نمی‌گویم چون کمیته اخلاق هنوز نظری در این باره نداده است؛ البته تاکید می‌کنم و هنوز می‌گویم داوری‌ها سالم است، در شرایطی که به اسم داور پول گرفته‌اند در حالی که روح داوران خبردار نیست.

این ماجر شب گذشته مورد بررسی برنامه نود قرار گرفت و یک بار دیگر شائبه ای قدیمی را قوت بخشید؛ اینکه در فوتبال ایران فساد وجود دارد. گرچه بسیاری مواقع این موضوع مطرح شده و بحث آن به خوبی هم پیگیری شده، اما معمولا افرادی که در فساد فوتبال نقش دارند، رد پایی از خود به جا نمی گذارند و مدرکی به دست کسی نمی دهند تا بعدا کسی بتواند در محاکم قضایی علیه آن ها به کار گیرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  khabaronline.ir