کتایون خسرویار بهترین مربی فوتبال زنان در جهان شد!
کتایون خسرویار به عنوان بهترین مربی جهان برای فوتبال زنان و دختران انتخاب شد.

مربی ایرانی بهترین مربی جهان شد

سایت www.womenssoccerunited.com برای اولین بار اقدام به انتخاب مربیان بین المللی نمود که در کشور و یا شهر خود عملکرد موفقیت آمیزی داشتند و الگوی مناسبی برای دختران و زنان فوتبالیست هستند.

مربیان زیادی از کشور‌های مختلف دنیا در این لیست قرار گرفتند، اما در نهایت سه مربی برای انتخاب بهترین مربی برگزیده شدند که یکی از این سه مربی کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران بود.

آنوک برویل سرمربی تیم هیرنوین و لیگا پاتوپا که در یکی از تیم‌های آمریکایی فعالیت می‌کند دیگر نامزد‌های انتخاب بهترین مربی در این بخش بودند.

همان طور که اشاره شد انتخاب این دست از مربیان بر اساس فعالیت‌های مثمرثمری بود که آن‌ها داشتند. مربیانی که می‌کوشند در فوتبال دختران و زنان اتفاقات بهتری در شهر یا کشور آن‌ها رخ دهد و مدام در حال کار کردن هستند.

در نهایت و بر اساس رای گیری که سایت مورد اشاره انجام داد کتایون خسرویار با ۵۶ درصد آراء به عنوان بهترین مربی انتخاب شد. آنوک برویل ۲۷ درصد آراء را به خود اختصاص داد و لیگا پاتوپا هم ۱۷ درصد رای آورد.

کتایون خسرویار که در آمریکا متولد شده و تا ۱۷ سالگی هم در این کشور زندگی می‌کرد سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد. او البته خیلی زود با دنیای بازیگری خداحافظی کرد و روی به مربیگری آورد.

او دارای مدرک A. آسیا است و هم اکنون هدایت تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران را برعهده دارد و این تیم را برای حضور در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در میانمار با حضور تیم‌های میزبان، لائوس و فلسطین آماده می‌کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی