صحبت های خواندنی کارلوس کی روش در کنفرانس خبری بازی با اسپانیا
کارلوس کی روش در کنفرانس خبری قبل از بازی با ایران, درباره شرایط تیم ایران صحبت کرد و گفت که بازی با اسپانیا یک برد است.

کارلوس کی روش: ابر ستاره نداریم ولی یک تیم هستیم

کارلوس کی روش در ورزشگاه کازان از بازی بزرگ با اسپانیا گفت. او در کنار مسعود شجاعی به این کنفرانس آمد.

کی روش در ابتدا گفت: «من ابتدا باید خوش آمد بگویم . برای تیم ملی یک افتخار است که مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای قهرمانی است بازی کنیم. تیم خیلی هیجان زده و خوشحالی داریم که می خواهد برابر اسپانیا بازی کند. ما برای اینکه این بازی را انجام می دهیم برنده ایم. از این بازی یاد می گیریم. ما با این آرزو آمده ایم که بهتر شویم و همین بازی برای ما خودش یک برد است. مسعود بهتر می تواند از این جو خوب تیم مان بگوید.

شجاعی هم گفت:« بازی در جام جهانی شرایطش فرق دارد. هرچه هم بازی قبلی داشته باشید باز فرق می کند و من همچنان هیجان زده هستم برای این حضور. خیلی از بازیکنان بزرگ شاید تجربه جام جهانی را نداشتند ولی من خوشحالم که اینجا هستم و می توانیم توانایی های مان را نشان دهیم.»

خبرنگار اسپانیایی پرسید که آیا بازیکنانت دنیا را متعجب می کنند؟ کی روش گفت: «فردا می خواهیم خوب باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم. فردا تلاش می کنیم جلوی اسپانیا بازی کنیم. آنها توپ و زمان را کنترل می کنند اما نگرش ما این است که از هر تک فرصتی بهترین استفاده را می کنیم. ما باید خوشبین باشیم. ما بازیکنان خوبی داریم . شاید در حد اسپانیا نباشیم اما بازیکنانم می دانند چقدر خوبند. بازیکنانم می دانند چطور باید فداکاری کنند. هرچه بازی سخت تر باشد بچه هایم بیشتر تلاش می کنند. بعد از بازی مشخص می شود چه اتفاقی می افتد. بازی قبل را فراموش کنید . اسپانیا بازیکنان بزرگی دارد.»

كی روش ادامه داد: «فکر می کنم همه می دانند فوتبال پر از سورپرایز است. شرایط خاصی بوده ولی این برای ما هم موضوعی کنایه آمیز است. هیرو اگر بازیکن باشد چه اتفاقی می افتد. هیرو که همیشه بازیکنم بوده حالا رقیبم شده. او یک فرد مناسب است برای ایجاد اتحاد تیم. این انتخاب نشان داد که چقدر انتخاب او ارزشمند است. در بازی پرتغال نشان داد که چه انتخاب خوبی بوده.»

سرمربی تیم ملی ایران گفت: همه ۲۳ نام اسپانیا من را می ترسانند. دست آخر آن کوسه های قوی هستند که آن بالاها می رسند. حتی پرتغال و بقیه. من می خواهم تیمم قوی باشد و مثبت بیاندیشد. من می توانم درباره بازیکنان بزرگ رقیب بپرسم ولی باید کار خودمان را بکنیم. ما ابر ستاره نداریم ولی یک تیم هستیم.»

كی روش درباره مصدومیت روزبه چشمی و بازی مقابل سوپرمن های اسپانیایی گفت: «یک خبر بد آسیب دیدگی روزبه بود. او دیگر در کنار ما نیست. بازی جلوی اسپانیا راحت نیست. ما باید کار خودمان را بکنیم. هدف ما این است که چند اصل را رعایت کنیم. ما پیشینه آماده سازی مناسب برای بازی با اسپانیا را نداشتیم. چرا دنیا بچه های ما را با تحریم ها، تحریم کرد. چرا بچه های عادی ما را تحریم کردند؟ ما بهانه ای را نمی پذیریم و برای پیراهنی که تن بچه های مان است، می جنگیم. در تیم من کسی به دیگری اشاره نمی کند و تا ته بازی می جنگد. می گویم وقتی می روید رختکن ، سربلند بروید رختکن. فردا هم هیچ فرقی نمی کند. به همین صورت است.»

خبرنگاری از كی روش پرسید چگونه می توان اسپانیا را مدیریت کرد و از آن امتیاز گرفت. تیم شما پر از عشق است. با این عشق می جنگید؟ كی روش در پاسخ گفت: باید بگویم اگر یک معجون بود که با یک میلیون دلار برد آن را می خریدیم ولی چنین رویکردی را نداریم. واقع بین هستیم. هیچ تیمی کامل نیست و هیچ تیمی از قبل برنده نیست. این جادوی فوتبال است. همه تیم ها می توانند از یک اشتباه استفاده کنند. ما مشکلی نداریم برای تحسین اسپانیا. ما چیزی برای از دست دادن نداریم. یا می بریم یا می بازیم. دو طرفش برای مان برد است. آنها مجموعه بهترین ها را دارند ولی از ظرفیت های مان استفاده می کنیم. آنها توپ را کنترل می کنند ولی عشق و عقل ما را نمی توانند کنترل کنند.

او ادامه داد: به وقتش دفاع می کنیم. خیلی زیاد. تیمی دفاع می کنیم و با شایستگی و با فوتبال پاک بازی می کنیم. معنی دفاع ، بد بازی کردن نیست. تسلیم شدن توهین به فوتبال است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir