پیروزی نفت تهران برابر استقلال
دیدار استقلال و نفت تهران با برتری یک بر صفر شاگردان منصوریان به پایان رسید.

دیدار تیم های نفت تهران و استقلال از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک بر صفر شاگردان منصوریان به پایان رسید. تک گل این دیدار را حنیف عمران‌زاده به اشتباه درون دروازه خودی جای داد.

در حالی که انتظار می رفت دو تیم در نیمه نخست بیشتر به ارزیابی یکدیگر بپردازند تیم نفت خیلی زود به گل رسید. ارسال یک ضربه ایستگاهی با اشتباه مدافعان استقلال همراه بود که ضربه سر روزبه چشمی پس از برخورد با سر عمران زاده وارد دروازه رحمتی شد. این گل در دقیقه نهم بازی به ثمر رسید.

در ادامه و در دقیقه 10 بازی استقلالی ها توسط جابر انصاری به یک گل رسیدند که محمدرضا اکبریان معتقد بود این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده و گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه 15 بازهم نفتی ها روی یک ارسال خطرناک ظاهر شدند. ارسال یک توپ برای علی قربانی بازهم او را در شرایط گلزنی قرار داد ولی این بار ضربه سر او را رحمتی به کرنر فرستاد.

دقیقه 18 استقلالی ها یک خطر جدی را روی دروازه نفت ایجاد کردند. ارسال چشمی برای شهباززاده با ضربه سر او همراه شد اما این توپ را بیرانوند با واکنش دیدنی در آغوش گرفت.

در ادامه این دیدار استقلالی ها کمی بر بازی مسلط شدند اما پاس های اشتباه آنها و البته پرسینگ خوب نفتی ها مانع از ایجاد موقعیت جدی برای آنها شد. در همین زمان نفتی ها به شدت در ضدحملات خطرناک نشان می دادند.

در دقیقه 19 این دیدار آرش برهانی فرصت مناسبی برای شوت زنی بدست آورد ولی ضربه او راهی کرنر شد و بازی همچنان یک بر صفر به سود نفت باقی ماند. همچنین استقلالی ها در دقیقه 42 روی شوت مجیدی می توانستند به گل برسند اما توپ او را بیرانوند با واکنش مناسب در آغوش گرفت.

نیمه دوم:

کنترل بر توپ و میدان در نیمه دوم این دیدار در اختیار استقلالی ها بود و نفتی ها به ضد حملات چشم دوخته بودند. در همان نخستین دقیقه نیمه دوم نفتی ها می توانستند دو بر صفر پیش بیافتند اما شوت وحید امیری از کنار دروازه استقلال به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 48 استقلالی ها فشار زیادی روی درواه نفت ایجاد کردند که باعث شد حریفشان به اشتباه بیفتد و مدافعان نفت تا آستانه باز کردن دروازه خودشان پیش رفتند که واکنش دیدنی بیرانوند مانع از گلزنی آبی ها شد.

دقیقه 50 ارسال از جناح چپ برای شهباززاده او را در موقعیت سر زدن قرار داد اما توپ او را بیرانوند با مهارت خاصی به کرنر فرستاد.

دقیقه 58 روی یک ضد حمله قربانی فرصت مناسبی برای گلزنی داشت اما شوت او از داخل محوطه جریمه استقلال را رحمتی براحتی در آغوش گرفت.

دقیقه 60 این بار جابر انصاری تلاش کرد استقلال را به گل برساند اما توپ او را هم بیرانوند با دفع به موقع به کرنر فرستاد.

در اواسط نیمه دوم بازی نسبتا برابری از سوی دو تیم ارائه شد و تنها موقعیت خاص بازی در دقیقه 78 توسط مطهری برای نفت ایجاد شد. توپ او را رحمتی به خوبی در آغوش گرفت.

در اواخر این دیدار استقلالی ها با وجود 10 نفره شدن فشار خوبی را روی دروازه نفت ایجاد کردند اما در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند تا این دیدار با برتری یک بر صفر نفتی ها به پایان برسد.

ترکیب نفت: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، وحید حمدی‌نژاد (محمدرضا دانشگر 55)، سیامک کوروشی، علی عزتی، رضا علیاری، ایمان مبعلی، وحید امیری، آرش رضاوند (مجتبی حق دوست 87) و علی قربانی(ارسلان مطهری 73).

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی (اخراج 78)، میثم مجیدی (بهنام برزای 65)، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، روزبه چشمی، آرش برهانی (محسن کریمی 55)، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، جابر انصاری (امید نورافکن 78) و سجاد شهباززاده.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir