دلیل اضافه کردن ملحفه به پایین لباس استقلالی ها!
شرکت چینی برای استقلالی ها لباس هایی آماده کرد که اندازه بازیکنان این تیم نبود!

مقایسه تصویر پیراهن استقلالی ها در روز رونمایی و روز مسابقه با نفت تهران نشان می داد که این لباس تغییراتی داشته است. در روز رونمایی از پیراهن جدید استقلال، لباسی مقابل دوربین ها قرار گرفت که از بالا تا پایین آن آبی بود. اما در روز مسابقه با نفت تهران، لباسی بر تن بازیکنان استقلال بود که پایین آن نواری از رنگ سفید دیده می شد.

استقلالی ها در روز بازی حرفی از این موضوع نزدند اما بعدا مشخص شد که اسپانسر این تیم اشتباهاتی در دوخت لباس برای بازیکنان استقلال داشته و لباس آن ها کوچک است!

استقلالی ها زمانی متوجه این ماجرا شدند که زمان زیادی تا شروع اولین مسابقه خود در لیگ نداشتند. تقریبا چهار ساعت قبل از شروع بازی با نفت تهران بود که استقلالی ها لباس امید ابراهیمی را به او دادند تا بپوشد. همان جا متوجه شدند که لباس ها کوچک است و با این پیراهن ها نمی توانند وارد زمین شوند. سریعا یک خیاط پیدا کردند و به او گفتند که زیر لباس ها یک نوار پارچه سفید شبیه به ملحفه بدوزد.

همین اتفاق رخ داد تا استقلالی ها توانستند وارد زمین شوند. براری نماینده شرکت لی نینگ(Li Ning) در ایران، در مورد این ماجرا می گوید: «استقلالی ها لباس ها را از روی کاتالوگ انتخاب کردند. در 4 بازی اول قرار شد از لباس های شرکت استفاده کنند تا طرح اصلی شان برسد. 20 شهریور لباس اصلی می رسد. صورتجلسه ای که ما با استقلالی ها داشتیم به این شکل است. ما نمی دانستیم این لباس ها که از انبار برای استقلال می فرستیم سایز چینی هستند. لباس ها که رسید، قبل بازی به ما گفتند که این طوری است.»

شرکت لی نینگ به خاطر نوار سفیدی که زیر لباس استقلالی ها دوخته شده، ناراحت هم هست! مسئول این شرکت در ایران، می گوید: «باشگاه بدون اجازه ما در لباس ها دست برده. ما خودمان می توانستیم برویم لباس بخریم. برای داوری ها چون لباس ها نرسید، از منیریه لباس خریدیم. ما برای استقلال هم آدیداس می خریدیم. این ها نباید لباس ما را دست کاری می کردند.

10 سانتی متر به لباس ها دست بردند. من یک لباس سایز لارج برایتان می فرستم. شما خودتان بپوشید و نظر بدهید، نهایت در سایز ایرانی، الان یک سایز 2 تا 5 سانتی متر با سایز چینی متفاوت است. اما استقلالی ها رفتند 10 سانتی متر به لباس اضافه کردند. یک پارچه سفید مثل ملحفه را ته طرح لباس با کیفیت ما اضافه کرده اند. این اصلا خلاف قرارداد ماست و بدون اجازه ما این کار را کردند.»

استقلالی ها می گویند چند ساعت قبل از بازی متوجه شده اند که سایز لباس ها متفاوت است. اما براری می گوید: «چرا استقلالی ها باید در رختکن می فهمیدند؟ لباس ها را بیش از یک روز قبل  از بازی به این دوستان تحویل دادیم. باید از پارچه همان تی شرت ها اضافه می کردند، لباس اضافه داشتیم که به آنها بدهیم. 360 تا لباس آوردم، الان بدون اجازه ما به لباس ها ملحفه زدند. باید به ما زنگ می زدند، اصلا از دبی لباس آدیداس می آوردیم. ما هم اصراری نداشتیم.»

او ادامه می دهد: «ما از استقلال شکایت می کنیم. می گویند لباس ها خیلی قشنگ شده. می گویند هیچ ایرادی ندارد و داده اند به یک تولیدی اضافه کردند. اصلا به ما زنگ می زدند، می بردیم منیریه از همین لباس اضافه می کردند. شکل لباس ها را عوض کردند. به یکی 20 سانتی متر اضافه کردند ، به یکی 10 سانتی متر!»

اما استقلالی ها هم توضیحات خودشان را دارند. محسن خدایی مدیر اجرایی استقلال می گوید: «البته شرکت لی نینگ نباید گلایه ای داشته باشد. لباس ها را دیر ترخیص کردند و ما چک نکردیم. لباس های اصلی بعد از هفته چهارم می آید. لباس های چینی را باید بزرگتر می آوردند. ما دادیم چاپ زدیم ولی دیدیم کوچک است، مجبور شدیم بگوییم پایین لباس ها را اضافه کنند. ما چاره ای نداشتیم، باید سریعتر تصمیم می گرفتیم.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir