پسر کوچولوئه استقلال خیلی خوب بازی می کند
بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به دعوای دو مربی خارجی در فوتبال ایران واکنش نشان می‌دهد.

دعوای کی روش و برانکو واقعا مسخره شده

 علیرضا نیکبخت درباره اختلاف کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ حرف های تازه ای می زند. او معتقد است الان باید مسئولان مدیریت خود را در این ماجرا نشان دهند و اختلاف ها را به پایان برسانند. او دعوای کی روش و برانکو را به نوعی مسخره می خواند و معتقد است به ضرر فوتبال ایران تمام می شود.

 نیکبخت همچنین درباره شانس های قهرمانی لیگ برتر حرف می زند و معتقد است از همین حالا نمی شود گفت چه تیمی قهرمان می شود. او همچنین درباره استقلال تهران حرف های امیدوار کننده ای می زند و می گوید هنوز شانس قهرمانی دارند.

 اظهارات نیکبخت را در ادامه می خوانید:

 * آقای نیکبخت درباره عمل جراحی ات حرف بزن...

- چیز مهمی نبود. یک عمل سرپایی بود که سریع هم خوب شدم.

 * راجع به خریدهای استقلال حرف بزنیم. انتقادهایی از خرید جباروف و آندو می شود؛ اینکه سن و سال شان بالاست. نظر شما در این باره چیست؟

- من این حرف را قبول ندارم. اصلا درست نیست که می گویند چون سن و سال شان بالاست، به درد تیم نمی خورند. اصلا سن و سال در فوتبال ملاک نیست. مهم این است که شما بتوانید برای تیم تان مفید بازی کنید. مهدی رجب زاده چند سالش است؟ از این بچه هایی که تازه به استقلال آمده اند بزرگتر است. ببیند چقدر خوب بازی می کند؟ به نظر من بهترین بازیکن لیگ ایران رجب زاده است که در این سن و سال هنوز فوق العاده است.

 * ولی در فوتبال ایران جوانگرایی اتفاق افتاده و خودتان قبول کنید باید به جوان ها بیشتر فرصت داد.

- ببینید در فوتبال ما یک چیزی خیلی مسخره شده است. الان بازیکن با 23، 24 سال می آید در لیگ بازی می کند و می گویند وای یک پدیده در فوتبال ما متولد شده است. ببینید من خودم وقتی 17 سالم بود به تیم ملی ایران دعوت شدم و کنار بزرگانی مثل محمدخانی، عابدزاده و گنده های فوتبال ایران بازی کردم. خیلی هم خوب بازی کردم ولی اینقدر بزرگش نکردند چرا؟ چون آن وقت ها این چیزها در فوتبال عادی بود. الان بازیکن بالای 22 سال خوب بازی می کند می گویند پدیده است. اینطور نیست. به نظر من بازیکن جوان و پدیده بازیکنی است که در 16، 17 سالگی به می درخشد. شما به بازیکنان اروپایی نگاه کنید. هر سال سن ها دارد کمتر می شود.

 * درباره استقلال حرف بزنیم. بعضی ها می گوید با اینکه استقلال صنعت را برد ولی به نوعی شانس زیادی برای قهرمانی ندارد. شما موافقید؟

- نه من این حرف ها را قبول ندارم. استقلال هنوز جزو شانس های قهرمانی است.

 * ولی اختلاف آنها با صدر زیاد است.

- ببینید تقریبا یک نیم فصل از بازی های لیگ برتر باقی مانده است. استقلال می تواند امتیازهای عقب افتاده را جبران کند. به نظر من تیم های ذوب آهن، تراکتور، پرسپولیس، استقلال و حتی سپاهان و نفت جزو شانس های قهرمانی هستند. این تیم ها رقابت نزدیکی دارند و از الان نمی شود گفت تیمی شانس ندارد و تیم دیگر قهرمان شده است.

 * شما شانس اول قهرمانی را کدام تیم می دانید؟

- شانس اول قهرمانی؟ واقعا از الان نمی شود در این باره حرف زد.

 * پرسپولیسی ها که خیلی امیدوارند قهرمان شوند و می گویند این تیم قهرمان خواهد شد.

- پرسپولیس خیلی خوب بازی می کند. این تیم بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارد. از الان نمی شود گفت که پرسپولیس قهرمان می شود. باید مسابقات جلو برود و ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد ولی در هر صورت پرسپولیس هم جزو شانس های اصلی قهرمانی است.

 * چه بازیکنی بود که توجه شما را در لیگ امسال جلب کرده باشد؟

- به نظر من محسن کریمی و کاوه رضایی امسال واقعا خوب بوده اند. هر دو عالی بازی می کنند.

 * البته از کاوه انتقادهایی می شود. اینکه زیاد گل نمی زند.

- شاید اینطور به نظر بیاید ولی آیا کاوه رضایی خوب تغذیه می شود؟ شما به بازی او نگاه کنید. واقعا در زمین می جنگد. گل می سازد. گل می زند. اگر کاوه خوب تغذیه شود شک نکنید بیشتر گل می زند.

 * دیگر چه بازیکنی چشم شما را گرفت؟

- این پسر کوچولوئه در استقلال.

 * منظورت محسن کریمی است؟

- بله، محسن کریمی به نظر من خیلی بازیکن خوبی است.

 * درباره دعوای برانکو و کی روش هم صحبت می کنید. نظرتان درباره اختلاف های به وجود آمده چیست؟

- واقعا این اختلاف و دعوا به ضرر فوتبال ایران است. فدراسیون فوتبال باید این ماجراها را تمام کند. مسئولان باید مدیریت خودشان را در این ماجرا نشان دهند. به نظرم این دعوا واقعا مسخره شده است. قبلا در فوتبال ایران مربیان ایرانی به هم می پریدند ولی الان وضعیت عوض شده و می بینیم دو مربی خوب خارجی به هم می پرند. عجیب است. برانکو قبلا در تیم ملی ایران کار کرده و کی روش هم الان سرمربی ماست و دارند به هم می پرند. اصلا اتفاق خوبی نیست و امیدوارم مشکلات حل شود چون ادامه این دعوا به ضرر فوتبال ایران است.

 

منبع: خبر ورزشی