لقبی که هواداران استقلال به هافبک استقلال دادند
هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: «از هواداران استقلال می‌خواهم که در این روزهای سخت کنارمان بوده و حمایت‌مان کنند.»

از تشویق آبادانی ها شوکه شدم و بغض عجیبی گلویم را گرفت

بهنام برزای درباره برتری 3 بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت آبادان، استقبال آبادانی‌ها از او، نتایج استقلال و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* بازی خوبی مقابل نفت آبادان انجام دادید. درباره این دیدار صحبت کن.

- جو ورزشگاه به سود نفت بود و همه طرفدار این تیم بودند، اما هوشیارانه بازی کرده و نتیجه را به سود خودمان رقم زدیم. خدا را شکر می‌کنم با بازی خوبی که انجام دادیم، خودمان را به بالای جدول رساندیم.

* هواداران صنعت نفت استقبال عجیبی از تو کردند. دلیلش چه چیزی بود؟

- من برای این تیم بازی کرده و گل‌های زیادی هم زد‌ه‌ام. آنها من را دوست دارند و خیلی خوشحال شدم که از من استقبال کردند. وقتی بازی تمام شد از دو جهت ناراحت بودم، اول به خاطر حادثه پلاسکو و دوم شکست نفت، اما خوشحال بودم که تیمم برده بود. اینکه می‌گویم از شکست نفت ناراحت شدم، به خاطر حس قلبی من به این تیم است.

* تصور می‌کردی که چنین استقبالی از تو داشته باشند؟

- اصلاً چنین تصوری نداشتم. وقتی بازی تمام شد، پیش خودم فکر کردم به خاطر ناراحتی از شکست تیم‌شان، من را فراموش می‌کنند، اما این‌طور نشد و تشویقم کردند. وقتی پس از بازی تشویقم کردند، بغض عجیبی گلویم را گرفته بود و از تشویق‌های آبادانی‌ها شوکه شده بودم. امیدوارم نفت در ادامه بازی‌ها موفق باشد. حیف است که این تیم با همه پتانسیلی که دارد، نتیجه نگیرد. کسی را در آبادان پیدا نمی‌کنید که از فوتبال چیزی نفهمد. امیدوارم آبادان به جایی برسد که باز هم بازیکنان ملی‌پوش تحویل بدهد. این را هم بگویم که آبادان همیشه برزیلیته!

* علیرضا منصوریان قبل از بازی گفته بود که برزای هر زمان که به خوزستان می‌آید انرژی خاصی می‌گیرد. درست است؟

- منظورش من بودم؟ شاید به خاطر خوزستان که شهر خودم است، این حرف را زده است. وقتی اینجا می‌آییم، انگیزه خاصی می‌گیرم.

* ظاهراً عادت کرده‌ای در بازی‌های حساس برای استقلال گل بزنی. از بازی با سپاهان که استقلال را از شکست نجات دادی و تا این بازی.

- حق با شماست، اما گل‌های من حاصل زحمات همه بازیکنان است. همیشه به خودم می‌گویم در بازی‌هایی که تیم نیاز به گل دارد، باید خودم را نشان بدهم. چهار پنج بازی اخیر برای استقلال گل زدم که لطف خدا بوده است.

* چرا استقلال یک هفته خوب نتیجه می‌گیرد و یک هفته بد؟

- این‌طوری هم نیست. بازی با استقلال خوزستان نمایش خوبی داشتیم، اما نتیجه را از دست دادیم. قبول دارم که پایان فصل به امتیازات نگاه می‌کنند نه بازی قشنگ. اگر موقعیت خودم گل می‌شد یا فلان پاس را خوب داده بودم، شاید نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم، با اختلاف بازی را برده بودیم.

* اما هواداران استقلال از نتایج ناراحت بوده و استقبالی از بازی‌های خانگی تیم‌شان نمی‌کنند.

- هواداران حق دارند ناراحت باشند، چون در خور شأن آنها نتیجه نگرفته‌ایم. در نیم‌فصل اول مشکلات زیادی داشتیم. چند بازیکن فیکس از تیم جدا شده و بازیکنان جدیدی به تیم پیوسته بودند. امروز به هماهنگی خوبی رسیده‌ایم و فکر نمی‌کنم زمان برای قهرمانی دیر شده باشد.

 

* آیا جزو بازیکنانی هستی که مدام در صفحات مجازی حضور داری؟

- اتفاقاً کمتر در صفحات مجازی حضور پیدا می‌کنم. همه بازیکنان صفحه شخصی دارند و من هم برای اینکه با هواداران ارتباط داشته باشم، به صفحه شخصی‌ام می‌روم و معمولاً پس از هر بازی عکسی به اشتراک می‌گذارم، اما کمتر سَر می‌زنم.

 

* هواداران استقلال چه لقبی به تو داده‌اند؟

- لقب‌های مختلفی به من داده‌اند، اما بیشترین لقبی که شنیده‌ام، "آزراد" بازیکن چلسی است.

 

* خودت این لقب را دوست داری؟

- بله، آزراد بازیکن بزرگی است و اگر بتوانم مثل او باشم، خیلی خوشحال می‌شوم.

 

* ... و صحبت پایانی؟

- حادثه پلاسکو اتفاق تلخی بود و امیدوارم دیگر تکرار نشود. در ضمن از هواداران استقلال می‌خواهم که از تیم‌شان حمایت کنند و به ورزشگاه بیایند. درست است که خوب نتیجه نگرفته‌ایم، اما بحران برای تیم‌های بزرگ هم اتفاق می‌افتد. ما بازی‌های حساسی از جمله دیدار با السد قطر را در پیش داریم و از هواداران می‌خواهم استقبال خوبی از این بازی داشته باشند. همه بازیکنان استقلال به اندازه خودشان ستاره هستند حتی کسانی که روی نیمکت می‌نشینند. همه می‌خواهند تیم نتیجه بگیرد و اینجا نیاز به حمایت هواداران داریم.

 

منبع: تسنیم