مدیرانی که سرمربی را فدا کردند تیم را در جدول دو رقمی کردند
مدیرعامل سابق استقلال گفت: «تیمی که 120 دقیقه مقابل السد قطر می‌جنگد می‌تواند مدعی هم باشد.

جاه طلبی در برد باید در استقلال حفظ شود

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، امیررضا واعظ‌آشتیانی معتقد است پیروزی آبی‌پوشان ایران مقابل السد قطر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه حمایت باشگاه استقلال و هواداران از کادرفنی تیم بود که باعث شد این اعتماد و حمایت خودش را در روز بزرگی مثل بازی با السد قطر نشان دهد، همان‌طور که استقلال در لیگ هم خوب نتیجه گرفته و به رتبه سوم جدول رسیده است.

 

اظهارات واعظ آشتیانی را در ادامه می خوانید:

 

* در مورد پیروزی استقلال مقابل السد قطر صحبت می‌کنید؟

- برد استقلال مقابل السد قطر برمی‌گردد به همان بحثی که بنده در رسانه ملی داشتم و گفتم که باید از سرمربی تیم حمایت کنند. ضمن اینکه تماشاگران هم صبوری کنند و در مقابل فراز و نشیب‌ها احساسی برخورد نکنند که نتیجه‌اش همین شد؛ یعنی اینکه حمایت از مربی نتیجه‌اش همین می‌شود. برخی از مدیران در فضای التهاب برای نجات خودشان سرمربی را فدای خودشان می‌کنند اما این دسته از مدیران باید بدانند که اگر امروز سرمربی را فدا کنند، فدایی بعدی خودشان هستند اما اگر حمایت و فضا را مهیا کنند نتیجه می‌گیرند. به اعتقاد من این تیم جوان، دونده و جنگنده سال بعد می‌تواند مدعی لیگ باشد. تیمی که 120 دقیقه مقابل السد قطر می‌جنگد می‌تواند مدعی هم باشد. حمایت تماشاگران و مدیران کمک کرد که امروز استقلال در رتبه سوم جدول باشد و اتفاقات بهتری هم در راه است. هواداران همین‌طور حمایت کنند تا راه موفقیت قطع نشود. ضمن اینکه آن دسته از مدیرانی که مربیان را عوض کردند در پایان فصل نتیجه نگرفتند و حتی در جدول دو رقمی شدند اما اگر از مربی‌شان حمایت می‌کردند می‌توانستند نتیجه بهتری از دو رقمی شدن در جدول به دست بیاورند.

 

* پیروزی مقابل السد قطر چه تاثیری روی استقلال برای دربی خواهد داشت؟

- تاثیر خوبی روی تیم دارد. این فضای روحی را مجموعه مدیریتی باشگاه و کادرفنی حفظ کنند. یعنی جاه‌طلبی در برد باید همچنان بین بازیکنان و مجموعه فنی وجود داشته باشد. باید این فضا را در مجموعه استقلال حفظ کنند و این فضا می‌تواند کمک کند تا یک بازی بسیار خوب و تماشاگرپسند را شاهد باشیم. چون استقلال جلوی السد قطر هم خوب بازی کرد و هم نتیجه گرفت که می‌تواند نشان از یک دربی همراه با اخلاق و مسایل فنی باشد.

 

* باتوجه به آمادگی و شرایط ایده‌آل پرسپولیس در این روزها استقلال هم شانس پیروزی در دربی را دارد؟

- استقلال با بازی‌هایی که اخیرا انجام می‌دهد به یک خودباوری منطقی رسیده است و همین عامل کمک می‌کند که این پیشتازی و موفقیت را دنبال کند. دربی بستگی به تاکتیکی دارد که مربیان اتخاذ می‌کنند و چگونه اجرا کردن آن توسط بازیکنان هم مهم است. پرسپولیس تیم ارزنده‌ای است و عملکرد بسیار خوبی داشته و به نظرم این دربی متفاوت از دربی‌های گذشته است.

 

* پرسپولیس در اوج است و خیلی‌ها تیم برانکو را از الان برنده دربی می‌دانند. نظر شما در این رابطه چیست؟

- استقلال هم دارد نوار پیروزی‌هایش را طی می‌کند. اتفاقا خیلی خوب است که دو تیم مقتدرانه جلوی هم قرار می‌گیرند و اقتدار آنها تاثیر خاصی روی بینندگان بازی خواهد داشت و بازی جذابیت‌ خاصی پیدا خواهد کرد. هر تیمی اصول را رعایت کند و بر فضای روانی تیمش تسلط داشته باشد می‌تواند در دربی موفق باشد.

 

منبع: روزنامه گل