راه حل منصوریان برای شکست پرسپولیس چیست
سرمربی استقلال برای خنثی کردن حمله‌های خطرناک پرسپولیس سیستم جالبی را در نظر گرفته است.

تخریب چی‌های آبی علیه فانتزی بازهای قرمز

 استقلال فردا برابر تیمی بازی می‌کند که مهره‌های تاثیرگذار و خطرناکی در خط حمله دارد و این موضوع باعث شده که سرمربی استقلال تصمیم بگیرد از مهره‌های جدید والبته سیستم تازه‌ای برابر این تیم استفاده کند. آنهایی که بازی‌های این فصل پرسپولیس را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که اگر محسن مسلمان و سروش رفیعی بتوانند پشت خط دفاعی حریف آزادی عمل داشته باشند کار برای هر تیمی سخت می‌شود و به همین دلیل منصوریان قصد دارد با سیستم خود پرسپولیس روبه‌روی این تیم بازی کند.

پرس از جلو اولین هدف آبی‌ها سرمربی استقلال قصد دارد از بازیکنانی در ترکیب اصلی خود استفاده کند که بتوانند پرس از جلو را به خوبی در زمین بازی پیاده کنند. علیرضا منصوریان در تمرینات یکی، دو روز گذشته به بازیکنانش گوشزد کرده که باید مثل پرسپولیس از جلوی زمین پرس را آغاز کنند تا اجازه بازی‌سازی به صدرنشین فعلی لیگ‌برتر را ندهند.

برای این کار منصوریان قصد دارد از علی قربانی و کاوه رضایی در خط حمله استفاده کند، دو بازیکنی که هم قدرت دوندگی بالایی دارند و هم به خوبی از پس پرس حریف از جلو برمی‌آیند. البته در سیستم منصوریان احتمالا کاوه رضایی در پست وینگر راست بازی می‌کند و علی قربانی به عنوان مهاجم هدف پرس را از جلو آغاز خواهد کرد.

در این سیستم بهنام برزای از سمت چپ پرس را روی رامین رضائیان و احتمالا صادق محرمی از جلوی زمین آغاز می‌کند تا این دو بازیکن اجازه نفوذ و سانترهای خطرناک را نداشته باشند.

2 امید ضریب اطمینان خط دفاع را بالا می‌برند سرمربی استقلال برای مهار حملات پرسپولیس دو هافبک دفاعی جنگنده را در ترکیب خود دارد؛ امید ابراهیمی به عنوان هافبک باکس تو باکس سعی می‌کند به خوبی فضای جلوی محوطه جریمه استقلال تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس را پوشش بدهد و امید نورافکن با قدرت دوندگی و جنگندگی بالا در تلاش است که اجازه ندهد کوچکترین فشاری به خط دفاع استقلال وارد شود.

زوج برزیلی آخرین سد منصوریان علیرضا منصوریان به طور قطع در بازی با پرسپولیس از رابسون و پادوانی به عنوان دو مدافع وسط خود استفاده خواهد کرد واین دو بازیکن آخرین بازیکنانی هستند که باید با مهار حملات خط آتش پرسپولیس کاری کنند که موقعیت چندانی روی دروازه مهدی رحمتی ایجاد نشود.

دفاع سه لایه استقلال با سیستمی که علیرضا منصوریان برای بازی با پرسپولیس در نظر گرفته بازیکنان این تیم سه لایه دفاع انجام خواهند داد تا جلوی خط آتش پرسپولیس را بگیرند. اولین لایه دفاعی در خط حمله ایجاد می‌شود، جایی که کاوه رضایی، علی قربانی، بهنام برزای و فرشید اسماعیلی باید با قدرت دوندگی بالا اجازه ندهند حملات پرسپولیس از عقب زمین شکل بگیرد.

لایه دوم را امید ابراهیمی و امید نورافکن تشکیل می‌دهند؛ آنها باید با قدرت جنگندگی بالا اجازه ندهند خط هافبک خلاق پرسپولیس اجازه بازیسازی پیدا کنند و لایه سوم هم رابسون و پادوانی هستند که باید اجازه ندهند مهدی طارمی و وحید امیری اجازه ضربه زنی به دروازه مهدی رحمتی را پیدا کنند.

 

منبع: ورزش سه