استقلالی ها با توپ مثل یک تکه آتش برخورد می کردند
پیشکسوت آبی ها گفت: «استقلال به بی‌تجربگی بازیکنانش باخت زیرا بازیکنانش از فضای بین‌المللی دور بودند.»

السد به تعصب خودجوش آبی پوشان باخت

سید علی موسوی درباره شکست استقلال مقابل الاهلی اظهار داشت: «الاهلی با همه آن‌ ستاره‌هایش نمی‌توانست خطر جدی برای استقلال ایجاد کند اما تفاوت این تیم با استقلال نوع بازی حریف بود. یک تیم باید در زمان مناسب توپ را در اختیار داشته باشد و در زمان مناسب هم توپ را به جلو ببرد تا موقعیت گلزنی ایجاد کند. متاسفانه استقلال این موضوع را به خوبی در تیمش رعایت نکرد.»

وی افزود: «بازیکنان استقلال وقتی توپ را در اختیار می‌گیرند انگار یک تکه آتش در اختیار دارند که باید سریعا به فرد دیگری بدهند. بازیکنان استقلال پس از اینکه به توپ می‌رسیدند با یک پاس بلند توپ را به سمت دروازه حریف می‌فرستادند. من فکر می‌کنم این نوع بازی تفاوت را میان دو تیم ایجاد کرد. الاهلی پاس‌های خوبی را میان بازیکنانش رد و بدل کرد و به موقع هم به گل رسید. این نوع بازی کردن نشان دهنده حرفه‌ای‌گری بازیکنان الاهلی بود.»

موسوی اضافه کرد: «5، 6 بازیکن استقلال تجربه حضور در میادین بین المللی را ندارند اما بازیکنان الاهلی از تجربه خوبی بهره می‌بردند. می‌توانیم بگوییم استقلال دیشب به بی‌تجربگی بازیکنانش باخت زیرا همان طور که گفتم بازیکنانش از فضای بین المللی دور بودند. بازیکنان استقلال باید بازی‌های دیگری را انجام دهند تجربه حضور بین المللی داشته باشند. باید قبول کنیم استقلال در خانه حریف تمام زحمتش را کشید اما مسائل ریز حرفه‌ای وجود دارد که باید به بازیکنان تفهیم شود تا بدانند چه زمانی باید پاس بدهند و چه زمانی باید به سمت دروازه حریف حمله کنند.»

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این تیم با پتانسیلی که دارد می‌تواند از گروهش به دور بعد صعود کند یا خیر گفت: «کار برای صعود استقلال بسیار سخت است. همین استقلال، السد را در تهران به خاطر تعصب خودجوش بازیکنانش شکست داد. اگر از گروه هم صعود کند و به تیم‌های شرق آسیا برخورد کند مشکلات زیادی برای تیم به وجود می‌آید. تیم‌های شرق آسیایی می‌توانند 4 یا 5 دقیقه توپ را در اختیار داشته باشند و بین خودشان پاس بدهند. استقلال باید تیمش را حرفه‌ای‌تر کند تا بازیکنانش حرفه‌ای‌تر عمل کنند. باید قبول کنیم ما در مقابل الاهلی به حرفه‌ای‌گری این تیم باختیم.»

موسوی در پایان درباره دیدار هفته آینده استقلال مقابل التعاون عربستان هم گفت: «تیم‌های عربستانی مانند تیم‌های اماراتی هستند اما چند پله حرفه‌ای تر بازی می‌کنند. التعاون امروز مقابل حریفش به پیروزی رسیده و مطمئنا با روحیه بهتری به مصاف استقلال می‌آید. واقعیت این است که تیم‌های ایرانی هنوز این پتانسیل را دارند که تیم‌های عربی را شکست بدهند. چند سالی است که فوتبال ما درجا می‌زند این در حالی است که تیم‌های عربی با سرمایه‌گذاری‌های کلان پیشرفت کرده‌اند.»

 

منبع: ایسنا