نورافکن و سختی های حضور در تیم استقلال
هافبک تیم فوتبال استقلال از سختی‌های حضور خود در استقلال صحبت کرد و گفت که مجبور است ۷۰ کیلومتر را برای رسیدن به محل تمرین طی کند.

 امسال فقط نایب قهرمان خواهیم شد

امید نورافکن درباره بازگشتش به تمرینات، استقلال وساطت مهدی رحمتی و دیگر مسائل صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* : به خاطر اتفاقات بازی با فولاد اجازه حضور در تمرین را نداشتی، اما روز گذشته پس از چند روز غیبت مجوز تمرین را پیدا کردی.

در بازی با فولاد مشکلاتی پیش آمد و نتوانستم در تمرینات شرکت کنم. کادر فنی اعتقاد داشت کار درستی نکرده‌ام، اما برای اینکه برای دیدار با لوکوموتیو ازبکستان آماده شوم، باید در تمرینات شرکت می‌کردم. خوشبختانه روز گذشته این مشکل ختم به خیر شد.

 

* : مهدی رحمتی و خسرو حیدری وساطت کردند؟

بله، رحمتی و حیدری نقش زیادی داشتند. با رحمتی صحبت کردم و از من خواست که به تمرین بیایم. پس از صحبت‌هایی که انجام شد، همراه بازیکنان تمرین کردم. از علیرضا منصوریان هم تشکر می‌کنم که گذشت کرد.

 

* : لیگ شانزدهم فصل ویژه‌ای برای تو بود و به یک‌باره ره صد ساله را یک شبه طی کردی. چطور توانستی خودت را به کادر فنی تحمیل کنی؟

6 سال است در استقلال حضور دارم که سه سال آن را در تیم‌های پایه‌ گذراندم. زمانی که امیر قلعه‌نویی من را به بزرگسالان آورد، تلاش زیادی کردم تا خودم را نشان دهم. فکر می‌کنم 11،12 بازی از جمله دربی روی نیمکت نشستم. برای حضور در استقلال خون دل خوردم و با وجود خیلی از مشکلات تلاش می‌کردم. سال گذشته پرویز مظلومی لطف کرد و به من فرصت بازی داد. امسال هم نیم فصل اول یک بازی انجام دادم، اما در نیم فصل دوم علیرضا منصوریان به من اعتماد کرد و بیشتر بازی‌ها به میدان رفتم. شرایط استقلال هم خوب است و با یک امتیاز اختلاف بالاتر از تراکتورسازی در رده دوم هستیم.

 

* : چقدر شرایط زندگی برای تو تغییر کرده و آیا پدر و مادرت تصور می‌کردند اینقدر پیشرفت کنی؟

من واقعیت را می‌گویم، پدرم گفت تصور نمی‌کردم تا اینجا پیشرفت کنی. هنوز به خیلی از آرزوهای فوتبالی‌ام نرسیده‌ام، اما خوشحالم که وضعیت برایم تغییر کرده است.

 

* : تا جایی که می‌دانیم مسیر طولانی از رباط کریم تا محل تمرین را با مترو و BRT طی می‌کنی. هنوز هم با این شرایط در تمرین شرکت می‌کنی؟

من شرایط خرید ماشین را دارم، اما اینطوری راحت‌تر هستم.

 

* : یعنی با حمل و نقل عمومی راحت‌تر هستی؟

نه، راننده در اختیارم هست و با تاکسی به محل تمرین می‌آیم. وضعیتی که شما اشاره کردید برای چند سال پیش بود.

 

* : اشاره کردی که هنوز به خیلی از آرزوهای فوتبالی‌ات نرسیده‌ای. می‌توانی بگویی چه آرزوهایی داری؟

2 آرزو دارم، نخست اینکه خارج از ایران یعنی اروپا بازی کنم، دوم اینکه تحت نظر مربیانی باشم که از شعور بالایی برخوردار هستند.

 

* : انتقادی که از تو می‌شود این است که خیلی زود از کوره در می‌روی. زمانی که امیر قلعه‌نویی در یکی از بازی‌های دوستانه تعویضت کرد، اعتراض کردی و چند روزی هم مجبور شدی دور از تمرینات باشی.

حرف شما را قبول دارم. حرکت من در بازی با فولاد درست نبود. ناراحتی من به خاطر تعویض بود که فنی نبود. پدرم هم گفت فکر نمی‌کردم تعویض شوی. در بازی دوستانه‌ای که اشاره کردید، از تعویضم ناراحت شدم. انتقادی که می‌کنید، درست است و مربیان و پزشکان با من صحبت کردند که دیگر اتفاقات نیفتد.

 

* : صحت دارد که پس از درخششی که داشتی، برای تمدید قراردادت مبلغ یک میلیارد تومان از استقلال خواسته‌ای؟

واقعا نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا می‌آید. من مدیربرنامه دارم و مشکلی هم بابت تمدید قرارداد ندارم. اگر اشتباه نکنم روز قبل بازی با سایپا بود که گفتند چنین موضوعی مطرح شده است. نه رسانه‌ها را می‌خوانم نه اهل اینستاگرام و این چیزها هستم، اما دوستانم گفتند در برخی جاها عنوان شده که نورافکن یکی دو میلیارد تومان درخواست کرده است. اگر چنین هدفی داشته باشم، آن را در رسانه‌ها مطرح نمی‌کنم. این حرف‌ها درست نیست و به زودی قراردادم را تمدید می‌کنم.

 

* : با اعتماد به نفس زیادی برای استقلال بازی می‌کنی. این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟

وقتی بازیکن راه و چاره را بداند، خوب استراحت کند و تغذیه خوبی داشته باشد، می‌تواند به هدفش برسد. من در دو سه سال اخیر سختی‌ها و زجرهای زیادی کشیدم و الان به قول معروف مزد تلاش‌هایم را گرفت.

 

* : چه زجرهایی کشیدی؟

از منزل‌مان تا محل تمرین باید 70 کیلومتر را باید طی کنم، در صورتی که بسیاری از بازیکنان منزل‌شان نزدیک محل تمرین است و به راحتی خودشان را می‌رسانند، اما من باید 70 کیلومتر را طی کنم. از رده نوجوانان در استقلال حضور دارم و با سختی زیاد به بزرگسالان راه پیدا کردم. رسیدن از رده‌های پایه به ترکیب بهترین تیم ایران کار خیلی سختی است. وقتی مربیان اعتماد کردند، تلاش زیادی به خرج داده تا پاسخ اعتمادشان را بدهم. قلعه‌نویی در سن 17 سالگی برای اولین بار به من بازی داد، آن هم در شرایطی که بازی کردن مقابل تماشاگران کار سختی است.

 

* : فکر می‌کنی در پایان فصل به چه جایگاهی برسید؟

یک امتیاز بالاتر از تراکتورسازی هستیم و یک بازی مستقیم هم با این تیم داریم. اگر این تیم را شکست دهیم می‌توانیم به جایگاه دومی دست پیدا کنیم و سهمیه آسیا را بگیریم.

 

منبع: تسنیم