قطار خوشبختی استقلال در ایستگاه لوکوموتیو
در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال راهی تاشکند شده تا در مصافی سرنوشت ساز به مصاف میزبان ازبک خود برود.

استقلال راهی تاشکند شد تا...

لوکوموتیو تاشکند حریف استقلال نام دارد، تیمی مطرح در پایتخت ازبکستان که بعد از پاختاکور و بنیادکار قطب سوم فوتبال ازبکستان محسوب می شود گرچه در دو، سه سال گذشته با سرمایه گذاری مناسب توانسته گوی سبقت را از دو رقیب پرطرفدار خود ربوده و عناوین قهرمانی این کشور را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

این تیم که تحت حمایت و مالکیت راه آهن ازبکستان قرار دارد، یکی از باشگاه هایی است که از نظر امکانات سخت افزاری تمامی استانداردهای لازم در راه حرفه ای شدن را برخوردار است. حتی در سال های گذشته وقتی مقامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید از ازبکستان راهی این کشور شده بودند بازدید از ورزشگاه زیبا و کوچک اما مدرن لوکوموتیو را در دستور کار خود قرار دادند چون شیوه ساخت این ورزشگاه خاص است.

در سال 2012 وقتی مالکیت باشگاه کاملا در اختیار راه آهن ازبکستان قرار گرفت، با صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیون دلار ورزشگاه 8 هزار نفری لوکوموتیو در مرکز تاشکند مورد بازسازی قرار گرفت که در آن مقطع مهندسان و شرکت آلمانی طرف قرارداد با این باشگاه تصمیم گرفت سازه اصلی ورزشگاه را به شکل قطار و ترن درآورده و زیبایی خاصی به آن بدهد.

از دیگر خصوصیات جالب توجه لوکوموتیو استادیوم می توان به سالن های بدنسازی و اجتماعات این ورزشگاه اشاره کرد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. ورزشگاهی که جزو استادیوم های 4 ستاره ازبکستان قلمداد شده و بعد از ورزشگاه بنیادکار بیشترین نمره را از بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت و در سال های گذشته از تیم هایی مثل تراکتورسازی و ذوب آهن پذیرایی کرده است.

فرداشب قطار خوشبختی استقلال در این ایستگاه توقفی خواهد داشت تا با برتری دوباره مقابل صدرنشین ازبکستان مسیر صعودش به مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا را هموار کند. ایستگاهی با استانداردهای روز دنیا و مجهز به تکنولوژی های مدرن که از جمله آنها می توان به چمن فوق العاده آن اشاره کرد.

 

منبع: ورزش سه