عنایتی: یک حسرت بزرگ برایم
بالاخره رضا عنایتی عطای حضور در مستطیل سبز را به لقایش بخشید و به این نتیجه رسید که بهتر است از فوتبال خداحافظی کند.

رضا عنایتی عطای حضور در مستطیل سبز را به لقایش بخشید

بالاخره رضا عنایتی عطای حضور در مستطیل سبز را به لقایش بخشید و به این نتیجه رسید که بهتر است از فوتبال خداحافظی کند. عنایتی در طول سال‌هایی که در فوتبال ایران حضور داشت، توانست ١٤٦ گل به ثمر برساند. البته عنایتی مدت ٤‌سال از دوران اوج فوتبالش را هم در امارات حضور داشت، وگرنه قطعا می‌توانست تعداد گل‌های خود را افزایش دهد. او سابقه ٢ بار آقای گلی با ابومسلم و استقلال را دارد ضمن این‌که به همراه آبی‌پوشان پایتخت ٢ بار هم قهرمان لیگ شده است. عنایتی درحالی‌که بارها اعتراف کرده بود دوست دارد با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند اما درنهایت به اجبار با پیراهن صبا و در تقابل با تیم محبوبش کفش‌ها را آویزان کرد. مهاجم ٤١ ساله فوتبال ایران در گفت‌وگو با «شهروند» درباره دوران فوتبالش و خداحافظی با مستطیل سبز حرف‌های جالبی زده است: 

  بالاخره از فوتبال خداحافظی کردی. سن بالا و فشار دیگران برای خداحافظی کردن چقدر روی این تصمیم اثر داشت؟

متاسفانه خیلی‌ها بودند که دوست نداشتند من در این فوتبال بمانم؛ انگار که جای آنها را تنگ کرده بودم. بارها گفتم تا وقتی که ببینم توانایی بازی کردن دارم خداحافظی نمی‌کنم. نمی‌خواستم مربی تیمم از سر رودربایستی به من بازی دهد ضمن این‌که دیدم در ٢‌سال اخیر فشار زیادی روی من بوده و همه انتظارات زیادی از من داشتند. البته باز هم می‌توانستم بازی کنم اما صلاح دیدم خداحافظی کنم و فرصت را به بازیکنان جوان‌تر بدهم.

  قبلا گفته بودی دوست داری با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کنی.

بله، استقلال تیم محبوب من است و دوست داشتم که روزی از فوتبال خداحافظی کنم که پیراهن استقلال بر تن دارم اما قسمت نشد. اتفاقا برای رسیدن به این آرزو خیلی تلاش کردم و شاید اگر‌ سال گذشته در استقلال بودم، خداحافظی می‌کردم اما برخی دوست نداشتند این اتفاق بیفتد. بالاخره تصمیم گرفتم در بازی صبا با استقلال که در پایان فصل برگزار می‌شد از فوتبال خداحافظی کنم. البته به صورت نمادین پیراهن استقلال را بر تن کردم و از همه استقلالی‌ها ممنونم که برایم سنگ تمام گذاشتند. همه بازیکنان استقلال به‌ویژه آنهایی که از گذشته با من همبازی بودند به من لطف زیادی داشتند و از آنها ممنونم. ضمن این‌که منصوریان هم به من محبت کرد و در مراسم پایان بازی حضور داشت.

  با این‌که برخی تصور می‌کردند بین تو و رحمتی مشکلاتی وجود دارد اما رابطه صمیمانه‌ای در پایان بازی با هم داشتید.

اصلا این‌طور نیست. نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا درآمد. من هرگز چنین ادعایی نداشتم. رحمتی دوست صمیمی و همبازی قدیمی من است و دیدید که در روز خداحافظی‌ام از فوتبال در تمام لحظات کنار من بود و از هواداران استقلال می‌خواست که من را تشویق کنند.

  مراسم خداحافظی‌ات همان‌طور که دوست داشتی، پیش رفت؟

بله، همه چیز خوب بود و از صبایی‌ها و استقلالی‌ها خیلی ممنونم. از هواداران استقلال هم تشکر ویژه‌ای دارم که برایم سنگ تمام گذاشتند و در حضور فرزندانم من را تشویق کردند. حالا پسرهای من بیشتر از همیشه به پدرشان افتخار می‌کنند چون دیدند که مردم چقدر دوستم دارند و به من احترام می‌گذارند.

  رضا عنایتی چه حسرتی در دوران فوتبالی‌اش دارد؟

خوشبختانه از نظر فوتبالی به همه چیزهایی که می‌خواستم رسیدم. دو بار با ابومسلم و استقلال آقای گل شدم و دو قهرمانی هم با استقلال به دست آوردم. تنها حسرتی که دارم این است که نتوانستم با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کنم.

  پرویز مظلومی کسی بود که تو را از استقلال کنار گذاشت. از او دلخور هستی؟

نمی‌توانم بگویم دلخور هستم یا نه چون هر مربی سلیقه خود را دارد. من در نیم‌فصل دومی که با تصمیم قلعه‌نوعی به استقلال برگشتم بهترین عملکرد را در بین بازیکنان این تیم داشتم اما وقتی مظلومی آمد به سادگی من را در لیست خروج قرار داد. شاید اگر آن ‌سال در استقلال بودم، شاید همان موقع اگر در استقلال می‌ماندم خداحافظی می‌کردم و به آرزویم می‌رسیدم.

  قصد داری به سراغ مربیگری بروی؟

بله، من نمی‌توانم بدون فوتبال زندگی کنم. اخیرا مدرک B مربیگری را زیر نظر محصص کسب کرده‌ام و می‌خواهم همین راه را ادامه دهم تا مربیگری را آغاز کنم.

 

منبع: شهروند