خطر محرومیت استقلال از نقل و انتقال بازیکن
با شکایت پروپئیچ از باشگاه استقلال, فیفا این باشگاه را ملزم به پرداخت طلب این بازیکن کرده است.

شکایت پروپئیچ از استقلال

 استقلالی ها پس از محرومیت در نقل و انتقالات به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان سابق خارجی مجبور شدند در این حوزه فعالیتی نداشته باشند و حتی نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند.

استقلال پس از بستن تعدادی از پرونده های بدهکاری، در حال حاضر درصدد هستند تا قسط سوم قرارداد ساموئل را نیز پرداخت کنند و در این صورت آبی ها تنها رسیدگی به پرونده پروپچیچ را در دستور کار دارند.

پرونده پروپئیچ مهاجم کروات استقلال تنها پرونده این باشگاه در فیفا است که برای این آبی ها هنوز دردسر ساز است. این مهاجم کروات به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از باشگاه استقلال بعد از جدایی از این تیم به فیفا شکایت کرده بود و حالا پرونده این بازیکن وارد مرحله ی جدیدی شده است.

البته ناگفته نماند مدیران استقلال بابت اینکه این بازیکن بدون توافق و مذاکرات راهی کشورش شده بود از او به دادگاه CAS شکایت کرده بودند.

بعد از شکایت این بازیکن، در حال حاضر فیفا باشگاه استقلال را به پرداخت مطالبات این مهاجم کروات محکوم کرده و استقلالی ها موظف هستند که 370 هزار دلار به این مهاجم کروات پرداخت کنند و تنها 30 روز برای پرداخت این هزینه سنگین مهلت دارند و در صورت عدم پرداخت این جریمه دچار محرومیت خواهند شد.

از طرفی استقلالی ها طبق قوانین فیفا می توانند در مدت زمان 30 روز، با ارسال نامه به دادگاه CAS درخواست استیناف خود را مطرح کنند تا این پرونده برای رسیدگی به این دادگاه ارجاع داده شود.

ارجاع پرونده استقلال به دادگاه CAS البته برای آبی ها دردسر ساز است و بر اساس قوانین سازمان لیگ این باشگاه با توجه به پرونده ای که در این دادگاه دارد اجازه جذب بازیکن خارجی در بازار نقل و انتقالات را نخواهد داشت تا مانند قرمزپوشان پایتخت فعلا از ثبت قرارداد بازیکنان خارجی خود محروم باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir